کسب مجدد رتبه اعتباری AAA برای بانک توسعه اسلامی
چهارشنبه, 24 مرداد 1403 12:00 بانک توسعه اسلامی رتبه بندی رتبه اعتباری موسسه رتبه بندی 17
Gallery Image 1

موسسه اعتبارسنجی مودی، رتبه اعتباری AAA رای برای بانک توسعه اسلامی اعلام کرد که ناشی از عملکرد دارایی قوی این موسسه مالی است.

این موسسه اعلام کرد که IsDB از سال 2006 توسط Moody's دارای رتبه AAA بوده است. به گفته این آژانس، تعهداتی که دارای رتبه AAA هستند، دارای بالاترین کیفیت و در معرض کمترین سطح ریسک اعتباری هستند، ضمن اینکه بانک توسعه اسلامی دارای نشان Prime-1 است که نشان دهنده بهترین توانایی برای بازپرداخت بدهی های کوتاه مدت است.

IsDB در سال 1973 تاسیس شد و مقر آن در جده است. این موسسه مالی چند منظوره است و بر امور مالی اسلامی برای توسعه زیرساخت ها متمرکز دارد.

اعطاء رتبه AAA مودی به IsDB باز تاب وضعیت سرمایه و عملکرد دارایی این بانک اسلامی با پشتیبانی از نقدینگی و موقعیت مالی قوی، هزینه های تامین مالی پایین و موقعیت ممتاز آن به عنوان یکی از معدود ناشران صکوک در بازارهای سرمایه بین المللی است.

در ماه ژوئن، بانک توسعه اسلامی 165 میلیون دلار برای ساخت و راه اندازی مدارس سبز، تاب آور و پایدار در مناطق زلزله زده و زلزله خیز ترکیه اختصاص داد.

در همان ماه، بانک توسعه اسلامی 156.3 میلیون دلار نیز به ترکمنستان برای توسعه سه مرکز انکولوژی و آموزش ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی کمک کرد.

در ماه ژوئن، IsDB همچنین 47.68 میلیون دلار به سورینام برای تقویت شبکه انتقال و توزیع برق این کشور اختصاص داد.

لینک خبر

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید