توسعه همکاری بانک توسعه اسلامی با صندوق بین‌المللی پول در حوزه مالی اسلامی
دوشنبه, 08 آبان 1402 12:00 توسعه همکاری بانک توسعه اسلامی صندوق بین المللی پول مالی اسلامی ارزیابی isdb 200

بانک توسعه اسلامی (ISDB) و صندوق بین‌المللی پول متعهد شده‌اند تا همکاری دیرینه بین دو نهاد بین‌المللی را تقویت کنند.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از تارنما بانک توسعه اسلامی، بانک توسعه اسلامی (ISDB) و صندوق بین‌المللی پول متعهد شده‌اند تا همکاری دیرینه بین دو نهاد بین‌المللی را تقویت کنند و مشارکت‌ها و کارهای مشترک را در زمینه‌های مالی اسلامی و فعالیت های اقلیمی افزایش دهند.

چندین موضوع در جلسه بین رئیس ISDB دکتر محمد آل جاسر و کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین المللی پول (IMF) در حاشیه هفتم همایش ابتکار سرمایه گذاری آینده (FII) در ریاض مطرح شد.
دکتر الجاسر اظهار گفت: بانک توسعه اسلامی از گسترش مشارکت خود با صندوق بین‌المللی پول در سال 2015 برای حمایت از توسعه ظرفیت در امور مالی اسلامی خوشحال بود. مجدداً بر آمادگی این بانک برای همکاری با صندوق بین المللی پول برای به ثمر رساندن آن با توجه به سرعت کند آن تاکید می کنم. وی تصریح کرد ISDB آماده است تا تعامل با صندوق بین‌المللی پول در مورد برنامه ارزیابی بخش مالی (FSAP) را با تکیه بر تجربه این بانک در مورد برنامه های ارزیابی بخش مالی جیبوتی و پاکستان گسترش دهد.
کریستالینا گفت: علاقه خود را به تعمیق مشارکت با IsDB فراتر از تامین مالی اسلامی به ویژه در زمینه اقدامات اقلیمی، با حمایت Resilience & Sustainability Trust اعلام می کنم که با ایجاد صندوق تراست 50 میلیارد دلاری توسط صندوق بین المللی پول در سال 2022 کلید خورد تا به کشورهای کم درآمد و آسیب پذیر با درآمد متوسط در برابر شوک‌های پرداخت و بهبودی پایدار کمک کند.
دکتر جاسر با تاکید بر قدردانی صندوق بین‌المللی پول برای همکاری و حمایت عالی از تیم آمار بانک توسعه اسلامی از مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول به عنوان مهمان ویژه دعوت کرد تا در مراسم جشن پنجاهمین سالگرد این بانک در آوریل 2024 شرکت کند.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید