فیلیپین قصد دارد اولین اوراق صکوک خود را تا پایان نوامبر منتشر کند.
چهارشنبه, 12 مهر 1402 12:00 اوراق صکوک فیلیپین بودجه توسعه منابع مالی صندوق خاورمیانه امارات بازارهای بدهی 240

از آنجایی که فیلیپین به دنبال توسعه منابع مالی جایگزین برای بودجه خود است این کشور قصد دارد اولین اوراق صکوک خود را تا پایان نوامبر منتشر کند.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از زوایا، وزیر دارایی فیلیپین گفت از آنجایی که فیلیپین به دنبال توسعه منابع مالی جایگزین برای بودجه خود است این کشور قصد دارد اولین اوراق صکوک خود را تا پایان نوامبر منتشر کند.

همچنین بنجامین دیوکنو، وزیر دارایی فیلیپین ماه گذشته اظهار امیدواری کرد که فیلیپین بتواند یک میلیارد دلار از اولین عرضه صکوک خود تامین مالی کند، ضمن اینکه دولت فیلیپین صندوق های نهادی در خاورمیانه را هدف قرار خواهد داد که اجازه خرید حداقل 200000 دلار اوراق قرضه صکوک را دارند.

وی افزود: به خاورمیانه باز خواهیم گشت تا اوراق صکوک خود را بفروشیم و احتمالا امارات یکی از مقاصد اصلی ما باشد و این اوراق با سررسید پنج یا 10 ساله خواهند بود.

فیلیپین یکی از فعال ترین ناشرین بدهی دولتی در آسیا قصد دارد حدود 44 میلیارد دلار از بازارهای بدهی وام بگیرد که حدود یک چهارم آن از منابع خارجی تامین می شود تا بودجه دولت با رقم 5.77 تریلیون پزو(واحد پول این کشور) برای سال آینده تامین شود.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید