پیشی گرفتن بانکداری اسلامی از بانکداری متعارف در سال 2024
چهارشنبه, 12 مهر 1402 12:00 بانکداری اسلامی بانکداری متعارف سودآوری خلیج فارس دارایی رتبه بندی شریعت سرمایه گذاری 176

پیش‌بینی می‌شود که سودآوری بانک‌های اسلامی در منطقه شورای همکاری خلیج فارس در سال 2024 قوی باقی بماند و از بانک‌های متعارف پیشی گیرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از مسقط دیلی، پیش بینی می شود که سودآوری بانک های اسلامی در منطقه شورای همکاری خلیج فارس در سال 2024 قوی باقی بماند و از بانک های متعارف پیشی گیرد. این به دلیل نیازهای تامین ذخیره کنترل شده بانک های اسلامی و مزیت حاشیه سود خالص پایدار نسبت به بانک های متعارف با وجود کاهش جزئی است.

مودیز در گزارشی اشاره کرد که بانک های اسلامی در حال حاضر از افزایش قیمت نفت سود می برند. همچنین رشد اقتصادی در سراسر منطقه خلیج فارس در سال 2023 در حال شتاب گرفتن است و پیش‌بینی می‌شود که بانک های اسلامی در سال 2024 به دلیل قیمت بالای نفت، طرح‌های متنوع‌سازی اقتصادی و تقویت اعتماد تجاری با رشد قوی به مسیر خود ادامه دهند.
با نگاهی به آینده، مودی پیش‌بینی می‌کند که بانک‌های اسلامی در شورای همکاری خلیج فارس از برنامه‌های متنوع اقتصادی در حال انجام با هدف افزایش اشتغال بخش خصوصی در میان شهروندان سود خواهند برد. این به نوبه خود راه هایی را برای رشد وام های خرده فروشی ایجاد می کند.
این آژانس رتبه‌بندی تاکید کرد که رشد دارایی‌های بانکداری اسلامی در شورای همکاری خلیج فارس از رشد دارایی‌های بانک های متعارف پیشی خواهد گرفت. این امر به حمایت دولت از صنعت مالی اسلامی، افزایش تقاضا برای محصولات منطبق با شریعت در منطقه و بودجه فراوان نسبت داده می شود.

تا مارس 2023، مودی گزارش می دهد که نفوذ بانک های اسلامی در عربستان سعودی (83٪) و بحرین (69٪) که بالاترین میزان است، در حالی که در امارات متحده عربی (28٪)، قطر (31٪) و عمان (19 درصد) است اما فضای قابل توجهی برای رشد وجود دارد.

مودیز همچنین اعلام کرد که ادامه رشد اقتصادی کیفیت دارایی های بانک های اسلامی شورای همکاری خلیج فارس را با حمایت سرمایه و نقدینگی قوی حفظ می کند و آنها را قادر می سازد تا تقاضای رو به رشد خدمات مالی اسلامی در منطقه را برآورده کنند.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید