ارزش دارایی‌های مالی اسلامی اندونزی به ۱۶۰.۶ میلیارد دلار رسید.
دوشنبه, 13 شهریور 1402 12:00 دارایی مالی اسلامی اندونزی شریعت خدمات مالی مدیریت سهم بانکداری اسلامی 273

اندونزی به عنوان بزرگترین کشور با اکثریت مسلمان جهان گزارش داد که ارزش دارایی‌های مالی مطابق با شریعت آن در مجموع به صدها میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از جاکارتا گلوب، اندونزی به عنوان بزرگترین کشور با اکثریت مسلمان جهان گزارش داد که ارزش دارایی‌های مالی مطابق با شریعت آن در مجموع به صدها میلیارد دلار رسیده است.

تا ماه مه 2023، دارایی‌های مالی اسلامی در اندونزی به بیش از 2400 تریلیون روپیه یا 160.6 میلیارد دلار رسید. ماهندرا سیرگار، رئیس سازمان خدمات مالی اندونزی (OJK) در هفتمین کنفرانس سالانه مالی اسلامی گفت: این روند نشان دهنده رشد 16.7 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

سهم بازار دارایی‌های مالی اسلامی 10.8 درصد از کل چشم انداز مالی اندونزی بود. به گفته ماهندرا، سهم بازار مالی اسلامی این کشور در سال‌های آینده افزایش می‌یابد.

وی خاطر نشان کرد مالی اسلامی ثابت کرده است که در مواجهه با بحران مقاوم است و در عین حال نرخ رشد بالاتری را در مقایسه با بانک های متعارف دارد.
بر پایه این گزارش شاخص شمول مالی اسلامی اندونزی علیرغم اینکه مسلمانان 87 درصد از کل جمعیت آن را تشکیل می دهند تنها 12.1 درصد است. به عبارت دیگر بسیاری از اندونزیایی ها نمی‌توانند به خدمات مالی مفید و مقرون به صرفه مطابق با شرع دسترسی داشته باشند. تنها تعداد کمی از افراد نیز دانش و مهارت مدیریت پول را در چارچوب اصول اسلامی دارند.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید