انتشار نسخه پیش‌نویس دستورالعمل نظارت بر کسب و کار در شرکت‌های تکافل توسط IFSB
یکشنبه, 10 ارديبهشت 1402 01:16 دستورالعمل کسب و کار بانکداری اسلامی دیجیتال مصرف کننده مالی اسلامی حمایت 257

این هیئت در تاریخ ۲۹ مارس ۲۰۲۳ میلادی، پیش‌نویس دستورالعمل نظارت بر کسب و کار در شرکت‌های تکافل را (ED-29) منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از پورتال بانکداری اسلامی و به نقل از سایت هیئت خدمات مالی اسلامی (IFSB)، این هیئت در تاریخ ۲۹ مارس ۲۰۲۳ میلادی، پیش‌نویس دستورالعمل نظارت بر کسب و کار در شرکت‌های تکافل را (ED-29)، به منظور دریافت نقطه نظرات اصلاحی و مشورتی منتشر کرد. هیئت مزبور از مقررات‌گذاران، مقامات نظارتی، سازمان‌های بین‌المللی، موسسات ارائه‌دهنده خدمات مالی اسلامی، دانشگاهیان و سایر ذی‌نفعان این حوزه دعوت کرد تا نظرات مشورتی خود را در بازه زمانی، ۲۹ مارس تا ۲۸ مه ۲۰۲۳ میلادی همزمان با ۹ فروردین تا ۷ خرداد ماه به مدت ۶۰ روز به این هیئت اعلام نمایند.
رعایت انصاف، ایمنی و ثبات در بازارهای تکافل با پرداختن به مسائل شرعی و انجام امور مربوطه در این حوزه از اهداف پیش‌نویس مزبور می‌باشند. به طور خاص می‌توان توجه به مسائل نوظهور همچون توزیع دیجیتال، مقوله واسطه‌گری و محصولات جدید، تعیین ساز و کارهای مناسب برای تقویت حمایت از مصرف‌کننده، رعایت حقوق مصرف‌کننده و اعتماد عمومی به صنعت تکافل، ارائه اصول راهنما در راستای شناسایی ریسک‌های رفتاری از طریق شاخص‌های ریسک و همچنین پرداختن به مسائل رفتاری بازار را از دیگر اهداف پیش‌نویس یادشده دانست. به طور کلی این هیئت در نظر دارد، فضای اعتماد و یک محیط حمایتی را به منظور حمایت از مقوله شفافیت و برخورد منصفانه ارتقا دهد و ابعاد اخلاقی، اجتماعی و مذهبی لازم در کسب و کار تکافل را تقویت نماید.

شایان ذکر است نسخه نرم افزاری ED-29 در وب‌سایت این هیئت به آدرس www.ifsb.org در دسترس عموم قرار دارد. علاقه‌مندان به ویژه اعضای IFSB می‌توانند نظرات خود را در بازه زمانی تعیین شده از طریق آدرس ایمیل این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ارسال فرمایند.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه نمایند.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید