تامین مالی ۴۰۰ میلیون دلاری بانک توسعه اسلامی در ازبکستان
شنبه, 09 ارديبهشت 1402 22:41 تامین مالی بانک توسعه اسلامی ازبکستان سرمایه‌گذاری صنعت و تجارت اقتصاد کشاورزی حمل و نقل 242

دکتر محمد الجاسر، رئیس گروه بانک توسعه اسلامی (ISDB)، و لازیز کودراتوف، وزیر سرمایه گذاری، صنعت و تجارت ازبکستان، سه توافقنامه مالی امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از گلف تودی، دکتر محمد الجاسر، رئیس گروه بانک توسعه اسلامی (ISDB)، و لازیز کودراتوف، وزیر سرمایه گذاری، صنعت و تجارت ازبکستان، سه توافقنامه مالی برای حمایت از توسعه زیرساخت های حیاتی و خدمات اجتماعی در ازبکستان امضا کردند.
هدف این موافقتنامه ها ترویج رشد اقتصادی پایدار، ارتقای توسعه روستایی و بهبود آموزش در ازبکستان است.

طبق اولین توافق، بانک توسعه اسلامی 260 میلیون دلار برای پروژه توسعه یکپارچه روستایی برای امنیت تامین مالی خواهد کرد.
دومین قرارداد تامین مالی به ارزش 106.7 میلیون دلار برای حمایت از بازسازی و ارتقاء جاده M39 در ازبکستان است. این پروژه کارایی زیرساخت های حمل و نقل جاده ای را بهبود می بخشد و تردد ایمن کالا و مردم را در طول بخش جاده تضمین می کند. این موضوع نه تنها به نفع اقتصاد ازبکستان است، بلکه یکپارچگی و تجارت منطقه ای را نیز ارتقا می دهد.

سومین توافقنامه, 30 میلیون دلار تامین مالی برای پروژه افزایش دسترسی به کیفیت آموزش در دوران کودکی است .

گروه بانک توسعه اسلامی و ازبکستان از سال 2003 شریک هستند و تا به امروز این گروه پروژه های متعددی را در این کشور در بخش های مختلف از جمله کشاورزی، انرژی، آموزش و حمل و نقل به ارزش بیش از 3.46 میلیارد دلار تامین مالی کرده است. گروه بانک توسعه اسلامی به حمایت از اولویت های توسعه ازبکستان و ترویج رشد فراگیر و پایدار در این کشور متعهد است.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید