وزارت دارایی امارات متحده عربی صکوک خزانه اسلامی را راه اندازی کرد
شنبه, 09 ارديبهشت 1402 07:48 وزارت دارایی امارات متحده عربی صکوک خزانه اسلامی سرمایه‌گذاری اقتصاد تامین مالی 266

وزارت دارایی با همه شرکای خود به ویژه بانک مرکزی امارات برای جذب سرمایه‌گذاری و استقرار آن در کانال‌های اقتصاد اسلامی همکاری می‌کند.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل زا گالف تودی، وزارت دارایی امارات متحده عربی به عنوان ناشر با همکاری بانک مرکزی این کشور به عنوان عامل انتشار و پرداخت، صکوک خزانه اسلامی (T-Sukuk) را به درهم با میزان حراج معیار 1.1 میلیارد درهم راه اندازی کرد.

محمد بن هادی الحسینی، وزیر امارات در امور مالی بر تمایل این کشور برای تقویت اقتصاد اسلامی و ایجاد زیرساخت سرمایه گذاری پیشگام به عنوان یکی از ارکان اصلی اقتصاد ملی تاکید کرد.

الحسینی گفت:وزارت دارایی با همه شرکای خود به ویژه بانک مرکزی امارات برای جذب سرمایه‌گذاری و استقرار آن در کانال‌های اقتصاد اسلامی همکاری می‌کند. T-Sukuk یا صکوک خزانه اسلامی گواهی‌های مالی منطبق با شریعت هستند و برای بازتاب بازگشت سرمایه محلی، حمایت از تنوع اقتصادی و شمول مالی و کمک به دستیابی به اهداف اقتصادی جامع و پایدار و توسعه اجتماعی معامله می‌شوند.

وی همچنین تاکید کرد که انتشار صکوک به ارز محلی به ایجاد بازار اوراق قرضه ارزی محلی، تنوع بخشیدن به منابع تامین مالی، تقویت بخش مالی و بانکی داخلی و ارائه جایگزین‌های سرمایه‌گذاری مطمئن برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی کمک می‌کند.
خالد محمد بالاما، رییس بانک مرکزی امارات متحده عربی بر اهمیت انتشار صکوک خزانه اسلامی در توسعه بازارهای صکوک محلی، تنوع بخشیدن به منابع مالی و تقویت زیرساخت‌ها برای حمایت از گزینه‌های سرمایه‌گذاری و جایگزین‌های سازگار با مفاد شرع اسلامی برای توسعه بخش مالی اسلامی ، بهبود محیط سرمایه گذاری و تحکیم موقعیت امارات متحده عربی به عنوان یک قطب جهانی پیشرو در بخش مالی اسلامی تاکید کرد.
وی افزود انتشار صکوک خزانه اسلامی در چارچوب تعهد امارات متحده عربی به توسعه فعالیت های بازار سرمایه و تثبیت موقعیت خود به عنوان یک مرکز مالی جهانی است. این انتشار بار دیگر بر قدرت و ثبات سیستم مالی و اعتماد سرمایه گذاران داخلی و بین المللی به توانایی امارات متحده عربی برای توسعه بخش مالی پیرو سیاست های پولی و برنامه های استراتژیک تاکید می کند.

بالاما خاطرنشان کرد با توسعه زیرساخت‌های مؤثر برای بازارهای مالی، مطمئن هستیم که این انتشار به حمایت از بازار اوراق قرضه به ارز محلی وانتشار آن توسط بخش دولتی در کشور کمک می‌کند. ضمن اینکه رقابت‌پذیری بازارهای مالی محلی را افزایش می‌دهد و فعالان بازار در امارات متحده عربی را قادر می‌سازد تا یک استخر نقدینگی واحد، شفاف، متنوع و پایدار را به درهم حفظ کنند.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید