اولین ارز دیجیتال منطبق با شرع جهان ماه آینده راه اندازی می شود
یکشنبه, 03 ارديبهشت 1402 13:23 ارز دیجیتال شریعت رمز ارز نهادهای مالی مالی اسلامی بانکداری اسلامی سرمایه گذاران 245

Haqq که در زبان عربی به معنای «حقیقت» است، به شدت از اصول و سنت‌های اسلامی در امور مالی پیروی می‌کند و اسلامیک کوین بر پایه آن رمزنگاری شده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از ITP.net، اسلامیک کوین یا همان سکه اسلامی که بر روی بلاک چین Haqqعمل می کند هنوز در مرحله فروش خصوصی است و از سوی نهادهای مالی و سرمایه گذاران خطرپذیر حمایت شده است.

این رمزارز اسلامی با کاربردهای جهانی متعدد سازگار است و به شدت از اصول و سنت های مالی اسلامی پیروی می کند.
Haqq که در زبان عربی به معنای «حقیقت» است، به شدت از اصول و سنت‌های اسلامی در امور مالی پیروی می‌کند و اسلامیک کوین بر پایه آن رمزنگاری شده است.
محمد الکاف الهاشمی یکی از بنیانگذاران سکه اسلامی گفت: حمایت فعلی که آنها دریافت کرده اند به ایجاد اعتماد و اطمینان به اسلامیک کوین قبل از انتشار عمومی کمک می کند.
وی افزود: به دلایلی با حالت فروش خصوصی شروع کردیم. نمی‌خواهیم مردم فکر کنند که ما از کلمه «اسلامی» برای بازی با احساسات آنها استفاده می‌کنیم و سپس به سرمایه‌گذاری در چیزی تبدیل شود که نمی‌دانند.
پیش‌بینی می‌شود که بازار مالی اسلامی تا سال 2024 از 3.69 تریلیون دلار فراتر رود که ناشی از افزایش تقاضا برای خدمات مالی مطابق با شریعت است. علاوه بر این، تخمین زده می شود که بازار محصولات حلال به بیش از 4 تریلیون دلار افزایش یابد.

به گفته الهاشمی، صنعت کریپتو یک بازار دست نخورده و «کم خدمت» قابل توجه در قالب بیش از 1.8 میلیارد جمعیت مسلمان جهان دارد. علاوه بر این، وی خاطرنشان کرد که غیرمسلمانان در سراسر جهان نیز از امور مالی اسلامی استفاده می کنند.
الهاشمی همچنین تاکید کرد که اسلامیک کوین یک هیئت شرعی متشکل از "پنج نفر از کارشناسان برتر" در منطقه ایجاد کرده است تا تعیین کند که آیا پروژه ای با اصول اسلامی همسو است یا خیر. این هیئت متشکل از 40 بانک از جمله استاندارد چارترد، بانک اسلامی ابوظبی و بانک اسلامی دبی و غیره است.

 

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید