صدور بیش از ۳۰ گواهی شرعی توسط کمیته نظارت بانک اسلامی ابوظبی
دوشنبه, 04 ارديبهشت 1402 06:08 گواهی شرعی بانکداری اسلامی کمیته نظارت شریعت تامین مالی سرمایه گذاری حسابداری 241

بانک اسلامی ابوظبی (ADIB) به تازگی از طریق کمیته نظارت داخلی شریعت خود اقدام به صدور گواهی‌های شرعی نموده است. 

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از پورتال بانکداری اسلامی، بانک اسلامی ابوظبی (ADIB) به تازگی از طریق کمیته نظارت داخلی شریعت (ISSC) خود اقدام به صدور گواهی‌های شرعی به دو زبان مختلف عربی و انگلیسی نموده است. این در حالی است که بیش از ۳۰ گواهی شرعی مربوط به محصولات مختلف بانکداری خرد به منظور ایجاد شفافیت و اطمینان از انطباق محصولات با اصول و موازین شریعت صادر شده است.
این گواهی‌های شرعی انواع تولیدات بانکداری خرد از جمله تأمین مالی خودرو، کالا، املاک، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سپرده‌های سرمایه‌گذاری را دربرمی‌گیرد. علاوه بر این، هر گواهی شرعی جزئیات و اطلاعات دقیق مربوط به عملکرد و مراحل شرعی‌بودن انواع قراردادها و روش‌های تأمین مالی مانند مرابحه، اجاره، استصناع، مضاربه، وکالت و غیره را ارائه می‌دهد.

به گفته دکتر اسعید کیلانی؛ رئیس جهانی گروه کنترل داخلی شرعی در بانک اسلامی ابوظبی، هدف اصلی از صدور این گواهی‌های شرعی، ارائه و ایجاد شناخت کامل محصولات مالی و پیامدهای قانونی عقود و قراردادهای مورد استفاده در روش‌های تامین مالی و سرمایه‌گذاری برای مشتریان است. همچنین، این گواهی‌های شرعی مطابق با استانداردهای سازمان حسابداری و حسابرسی مؤسسات مالی اسلامی (AAOIFI) صادر می‌شود و محصولات این بانک مطابق با استانداردهای تعیین شده می‌باشد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه نمایند.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید