دارایی های مالی اسلامی اندونزی بالغ بر 2375.84 تریلیون روپیه رکورد زد
یکشنبه, 07 اسفند 1401 02:36 مالی اسلامی اندونزی دارایی سهام خدمات مالی اقتصاد شرعی صنعت مالی سواد مالی 292

اداره خدمات مالی اندونزی اعلام کرد دارایی های مالی اسلامی این کشور بدون احتساب سهام شرعی تا دسامبر 2022 بالغ بر 2375.84 تریلیون روپیه بوده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از OBSERVER، صنعت مالی شرعی اندونزی دارای پتانسیل و توسعه است که در سطح بین المللی شناخته شده است. فریدریکا ویدیاساری دیوی، مدیر اجرایی OJK برای نظارت رفتاری بر خدمات مالی، کسب و کار، آموزش و حمایت از مصرف کننده در این باره گفت: می توانیم از گزارش وضعیت اقتصاد جهانی اسلامی در سال 2022 متوجه شویم که دارایی های مالی شرعی اندونزی با رسیدن به رقم151.03 میلیارد دلار رکوردی جدیدی را ثبت کرده است.

به گفته وی این رقم، اندونزی را در رتبه هفتم از نظر بزرگترین دارایی های مالی شرعی در جهان و در رتبه سوم در مالی اسلامی جهانی قرار داد.

در داخل کشور، صنعت مالی اسلامی سال به سال در حال توسعه است. تا پایان سال 2022 دارایی های مالی شرعی بالغ بر 2375.84 تریلیون روپیه است که 15 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

فردریکا گفت: این به یعنی دارایی ها 10.69 درصد از کل دارایی های مالی متعارف یا عمومی را تشکیل می دهند.

فریدریکا خاطر نشان کرد که اندونزی به عنوان کشوری با بیشترین جمعیت مسلمان جهان و شبکه ای از صنایع مالی شرعی که در سراسر مجمع الجزایر گسترده شده است، مطمئناً پتانسیل بسیار زیادی برای تبدیل شدن به مرکز اقتصاد شرعی و مالی جهانی دارد. با این حال هنوز با تعدادی چالش به ویژه در مورد سطوح پایین سواد مالی شرعی و شمولیت روبرو هستیم.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید