تامین مالی اسلامی در آسیا و خاورمیانه اهمیت سیستماتیک پیدا کرده است
دوشنبه, 08 اسفند 1401 23:23 تامین مالی آسیا خاورمیانه سیستماتیک توسعه پایدار صندوق بین المللی پول صکوک سرمایه گذاران 256

تامین مالی اسلامی به عنوان منبع غیرسنتی تامین مالی برای اهداف توسعه پایدار دارای پتانسیل قابل توجهی است که استفاده نشده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از DAWN، صندوق بین المللی پول در مقاله ای اعلام کرد تامین مالی اسلامی در آسیا و خاورمیانه اهمیت سیستماتیک پیدا کرده ضمن اینکه انتشار جهانی صکوک با دسترسی بین المللی قابل توجهی از ناشران و سرمایه گذاران در حال گسترش است. از آنجایی که انتظار می رود سیستم منطبق با شریعت به رشد دو رقمی ادامه دهد، صندوق بین المللی پول مکانیسم هایی را برای درک بهتر و انطباق با آن ایجاد کرده است.
کشورهای دارای با اکثریت مسلمان تنها کسانی نیستند که به صنعت مالی اسلامی توجه می کنند. دولت بریتانیا دومین صکوک خود را در سال 2021 صادر کرد و در ژوئیه سال گذشته، بر اساس گزارش مالی اسلامی Refinitiv 2022، اولین بانک اسلامی کامل استرالیا مجوز فعالیت خود را دریافت کرد.
علاوه بر این، یک هم افزایی طبیعی بین اصول اخلاقی ذاتی شرعی و اهداف توسعه پایدار (SDG) وجود دارد.

بر اساس گزارش بانک جهانی، تامین مالی اسلامی به عنوان منبع غیرسنتی تامین مالی برای اهداف توسعه پایدار دارای پتانسیل قابل توجهی است که استفاده نشده است. در این میان، جهان به مزایای مالی اسلامی پی برده است.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید