انتشار پیش‌نویس یادداشت فنی در حوزه ابزارهای شرعی مدیریت ریسک نقدینگی توسط IFSB
سه شنبه, 29 آذر 1401 03:05 یادداشت فنی ابزارهای شرعی مدیریت ریسک نقدینگی شریعت بانکداری اسلامی ترازنامه بازار مالی 282

پیش‌نویس یادداشت فنی در حوزه ابزارهای مدیریت ریسک نقدینگی منطبق بر شریعت تحت عنوان TN-5 جهت دست‌یابی به مشورت عمومی منتشر شد.

به گزارش روابط عموم انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از پورتال بانکداری اسلامی، هیئت خدمات مالی اسلامی (IFSB) پیش‌نویس یادداشت فنی در حوزه ابزارهای مدیریت ریسک نقدینگی منطبق بر شریعت تحت عنوان TN-5 را جهت دست‌یابی به مشورت عمومی منتشر نموده است. این استاندارد تلاش می‌کند ضمن برشمردن و توصیف ابزارهای مختلف مدیریت ریسک نقدینگی منطبق با شریعت [ii] (SLRMT) موجود و یا ابزارهای قابل دسترسی بالقوه برای نهادهای ارائه‌دهنده خدمات مالی اسلامی[iii] (IIFS) به ارزیابی آنها به منظور ارائه دستورالعمل لازم جهت استفاده از این ابزارها برای کشورهای عضو بپردازد.
ابزارهای مدیریت ریسک نقدینگی منطبق با شریعت می‌تواند برای مدیریت ریسک نقدینگی در هر دو طرف ترازنامه بانک‌های اسلامی مورد استفاده قرار گیرد. در مجموع، اهداف کلیدی بادداشت فنی TN-5 به شرح زیر می‌باشد:

- معرفی ابزارهای مدیریت ریسک نقدینگی، بررسی انطباق پذیری ابزارها با شریعت و ارزیابی پیامدهای مقرراتی و نظارتی آنها.

- ارزیابی نیازهای نهادهای ارائه‌دهنده خدمات مالی اسلامی و ارائه توصیه‌هایی سیاستی در برخورد با مسائل و چالش‌های مدیریت ریسک نقدینگی.

- پیشنهاد نسخه‌های همراه با توضیحات تکمیلی از ابزارهای منطبق با شریعت برای استفاده با اهداف مدیریت ریسک نقدینگی

- ارائه راهنمایی‌های فنی در مورد نحوه عملکرد ابزارهای مدیریت ریسک نقدینگی منطبق با شریعت.

هیئت خدمات مالی اسلامی از بانک‌های مرکزی، مقام‌های نظارتی و مقرراتی، نهادهای بین‌المللی، فعالان بازار مالی، نهادهای ارائه‌دهنده خدمات مالی اسلامی، دانشگاهیان و کلیه علاقه‌مندان به این حوزه دعوت می‌کند تا ضمن شرکت در میزگرد مجازی در ارتباط با TN-5، نظرات و پیشنهادهای خود را به آدرس ایمیل این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ارسال کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه نمایند.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید