معرفی کتاب «رشد بانکداری اسلامی در اندونزی (از سری مجموعه تجارت و تامین مالی اسلامی)»
دوشنبه, 28 آذر 1401 00:34 معرفی کتاب تجارت تامین مالی اسلامی اندونزی بانکداری اسلامی 311

انتشارات روتلج ویرایش اول کتاب «رشد بانکداری اسلامی در اندونزی (از سری مجموعه تجارت و تامین مالی اسلامی)» را منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از پورتال بانکداری اسلامی، انتشارات روتلج ویرایش اول کتاب «رشد بانکداری اسلامی در اندونزی (از سری مجموعه تجارت و تامین مالی اسلامی)» را به قلم مشترک یاسوشی سوزوکی و سیگیت پرامونو در تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲ میلادی منتشر کرد.
اندونزی پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان جهان است. انتظار می‌رود با در نظر گرفتن موقوفات و منابع بالقوه اقتصادی، صنعت بانکداری اسلامی در اندونزی نقش مهمی در تسهیل تامین منابع مالی بیشتر و کمک به مقوله بین‌المللی شدن شیوه تامین مالی اسلامی به ویژه در منطقه آسیا - اقیانوسیه داشته باشد. با این حال، واقعیت از انتظارات یاد شده فاصله دارد. هدف کتاب حاضر نیز روشن کردن علل و محدودیت‌های بنیادی که منجر به تعمیق سطح پایین مقوله تامین مالی اسلامی در اندونزی ‌شده است، می‌باشد.

نویسندگان از سنت‌های اقتصاد نهادگرا که مربوط به قوانین یا مکانیسم‌های ایجاد «انگیزه» و «تهدید» برای فعالان اقتصادی است، استفاده می‌کنند. زیرا قوانین (نهادها) به عنوان عامل تعیین‌کننده برای توسعه اقتصادی و کارایی اقتصادی اهمیت دارند. کتاب مزبور با این فرض که بانک‌های اسلامی باید سود بیشتری کسب کنند - که نویسندگان آن را «اجاره بانک اسلامی» نامیده‌اند - تا ارزش امتیاز خود را به عنوان وام‌دهندگان محتاط و حسابگر در مقایسه با بانک‌های متعارف حفظ کنند، یک نگاه تحلیلی نسبتا جدید ارائه می‌دهد. این کتاب همچنین شواهدی را در حمایت از اجرای سیاست‌های اقتصادی و ایجابی لازم برای رشد و توسعه صنعت بانکداری اسلامی در اندونزی و تبدیل اندونزی به قطب مالی اسلامی بین‌المللی در منطقه آسیا و اقیانوسیه ارائه می‌دهد.

این کتاب که در ۱۴۴ صفحه به رشته تحریر درآمده است، می‌تواند به عنوان منبعی مفید توسط سیاستگذاران و محققان علاقه‌مند به حوزه بانکداری اسلامی مورد استفاده قرار گیرد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه نمایند.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید