راه اندازی اولین سکه اسلامی رمز ارز منطبق با موازین شرعی
دوشنبه, 16 آبان 1401 21:48 رمز ارز موازین شرعی بانکداری جهانی صکوک پول دیجیتال 323

«جامعه حق»  خبر از راه اندازی اولین سکه اسلامی رمز ارز داد که منطبق با موزاین شرعی است و کارکرد اصلی آن دسترسی آسان جامعه مسلمانان جهان به خدمات مالی می باشد.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از Entrepreneur ASIA PACIFIC، براساس تازه ترین آمار منتشر شده در ماه جاری میلادی, تامین مالی اسلامی حدود 6 درصد از بازار بانکداری جهانی را تشکیل می دهد. بر اساس برآوردهای تحلیلگران، ارزش این بخش تا سال 2024 به 3.69 تریلیون دلار خواهد رسید. این پیش بینی موضوع استفاده از آخرین فناوری ها، مانند بلاک چین و راه اندازی محصولات مالی فراگیر را بیش از هر زمان دیگری ضروری می کند.
بر اساس گزارش گزارش S&P سه عامل موثر بر انعطاف‌پذیری صنعت، مانند دسترسی دیجیتالی به بانکداری، انتشار صکوک در پلتفرم‌های دیجیتال با استفاده از فناوری بلاک چین و افزایش امنیت سایبری ذکر شده است. فراگیری موضوع دیگری است. ضمن اینکه همچنان کمبود محصولات مالی حلال وجود دارد که نشان دهنده الزامات مالی اسلامی است.
یکی از پیشگامان این بخش، سکه اسلامی است. ارز بومی بلاک چین که توسط جامعه حق راه اندازی شده است. کارکرد اصلی آن دسترسی آسان جامعه مسلمانان جهان به خدمات مالی با توانمندسازی یک اکوسیستم مالی منطبق با اصول اخلاقی است. Islam Coin بر 1.1 میلیارد کاربر مسلمان که در سراسر جهان به اینترنت دسترسی دارند تمرکز دارد و میلیون ها نفر دیگر را که به خدمات مالی اخلاقی توجه دارند, پشتیبانی می کند.
در سال 2022، سکه اسلامی فتوایی از علمای برجسته مسلمان جهان دریافت کرد که تأیید می کند که این سکه بالاترین استانداردهای اخلاقی جامعه مسلمانان را برآورده می کند.
بر پایه این گزارش تقاضا برای این نوع پول دیجیتالی بالا خواهد بود زیرا این سکه در طی یک فروش خصوصی 200 میلیون دلار کسب کرد.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید