بزرگترین تراکنش ارزهای دیجتیال بانک مرکزی امارات متحده عربی ثبت شد
پنج شنبه, 12 آبان 1401 00:17 ارز دیجیتال بانک مرکزی تجارت بین الملل امارات متحده عربی تکنولوژی و بانک 300

بانک مرکزی امارات متحده عربی اعلام کرد بزرگترین آزمایش تراکنش ارزهای دیجیتال بانک مرکزی  را با سایر رگولاتور ها از جمله موسسه ارز دیجیتال بانک خلق چین تکمیل کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از رویترز، بانک مرکزی امارات اعلام کرد پروژه mBridge نشان داد که تسویه‌های پولی فرامرزی سریع‌تر، مقرون‌به‌صرفه‌تر و ایمن‌تر با استفاده از پول بانک مرکزی انجام می گیرد و این رویه به عنوان اولویت اقتصادی گروه G20 شناخته شده است، ضمن اینکه برای تجارت منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین نهادهای مشارکت‌کننده مثبت ارزیابی می شود.
این آزمایش بخشی از پروژه mBridge بود که با استفاده از یک پلت فرم مشترک مبتنی بر فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) که بانک‌های مرکزی می‌توانند از آن برای صدور و مبادله ارزهای دیجیتال خود برای پرداخت‌های بین‌مرزی استفاده کنند مورد آزمایش قرار گرفت.
بانک‌های مرکزی در سرتاسر جهان برای توسعه ارزهای دیجیتال خود به رقابت پرداخته‌اند به دلیل اینکه به دنبال ارائه جایگزینی برای ارزهای دیجیتال هستند اما با پیچیدگی‌های تکنولوژی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.
تقریباً 100 کشور که 95 درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را تشکیل می دهند از ارزهای دیجیتال بانک مرکزی استفاده می کنند یا به دنبال آن هستند.
همچنین چند هفته پیش سیستم پیام‌رسان مالی SWIFT طرح خود را برای شبکه ارز دیجیتال بانک مرکزی جهانی پس از یک آزمایش 8 ماهه روی فناوری‌ها و ارزهای مختلف ارائه کرد.
بر پایه این گزارش پروژه آزمایشی شش هفته ای بانک مرکزی امارات متحده عربی با اداره پول هنگ کنگ، بانک تایلند، موسسه ارز دیجیتال بانک خلق چین و بانک تسویه بین المللی انجام گرفت و مجموع تراکنش آن 21.78 میلیون دلار ثبت شد.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید