پاکستان ۴۶ میلیارد روپیه از طریق انتشار صکوک تامین مالی کرد
چهارشنبه, 18 آبان 1401 03:30 صکوک تامین مالی پاکستان اوراق قرضه شریعت ترویج بانکداری کسری بودجه 316

دولت پاکستان ۴۶.۴۴ میلیارد روپیه از طریق انتشار صکوک اجاره در اکتبر سال جاری میلادی برای تامین مالی کسری بودجه و ترویج بانکداری مطابق با شریعت جمع آوری کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از THE EXPRESS TRIBUNE، همچنین انتظار می رود دولت پاکستان تا ۵ ماه آینده به ارزش تقریبی ۶۰۰ میلیارد روپیه صکوک منتشر کند. این در حالی است که دولت این کشور انتشار اوراق قرضه صکوک به ارزش حدودا 1 تریلیون روپیه را در سال مالی جاری ۲۰۲۳ هدف قرار داده است.
وزارت دارایی پاکستان در سال مالی جاری که از ۱ ژوئیه ۲۰۲۲ آغاز شده به ارزش ۱۶۰ میلیارد روپیه صکوک منتشر کرده که آخرین مورد آن به ارزش ۴۶.۴۴ میلیارد روپیه است.
تاکنون دولت پاکستان اوراق قرضه منطبق با شریعت را به ارزش ۳.۷ میلیارد روپیه منتشر کرده از جمله اوراقی که از اولین صکوک منتشر شده در سال ۲۰۰۸ در پاکستان سررسید شده است.
ظرفیت انتشار صکوک در پاکستان حدود ۲.۴۴ تریلیون روپیه تخمین زده می شود و ارزش خالص صکوک معادل تقریبا ۱۲ درصد از بدهی داخلی است که از بانک های محلی جمع آوری شده است. مابقی بدهی (کمی کمتر از ۸۸ درصد معادل ۱۷.۴۸تریلیون روپیه) از طریق بانک های متعارف تامین شده است.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید