انتشار داده‌های آماری بانکداری اسلامی توسط IFSB؛ سه ماهه چهارم ۲۰۲۱
شنبه, 21 خرداد 1401 02:22 بانکداری اسلامی هیئت خدمات مالی اسلامی داده های آماری IFSB 464

هیئت خدمات مالی اسلامی داده‌های شاخص‌های مالی اسلامی را همراه با صورت‌های مالی تفصیلی تا سه ماهه چهارم ۲۰۲۱، برای سیستم‌های بانکداری اسلامی منتشر کرد.

به گزارش پورتال انجمن مالی اسلامی به نقل از  پرتال اقتصاد اسلامی، هیئت خدمات مالی اسلامی، داده‌های شاخص‌های مالی اسلامی (ساختاری و احتیاطی) PSIFIs را همراه با صورت‌های مالی تفصیلی تا سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ میلادی، برای سیستم‌های بانکداری اسلامی در کشورهای عضو منتشر کرد. این بیست و دومین انتشار داده‌های شاخص‌های مالی اسلامی (ساختاری و احتیاطی) و سومین انتشار صورت‌های مالی تفصیلی است که داده‌های فصلی را در بازه زمانی سه ماهه چهارم ۲۰۱۳ تا سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ پوشش می‌دهد.

در حال حاضر و در قالب پروژه شاخص‌های مالی اسلامی (ساختاری و احتیاطی) داده‌های آماری مربوط به بخش بانکداری اسلامی از ۲۶ کشور شامل افغانستان، بحرین، بنگلادش، برونئی، مصر، اندونزی، ایران، عراق، اردن، قزاقستان، کویت، قرقیزستان، لبنان، لیبی، مالزی، مراکش، نیجریه، عمان، پاکستان، فلسطین، قطر، عربستان سعودی، سودان، ترکیه، امارات متحده عربی و انگلستان گردآوری شده‌است.

بنا بر اظهار دکتر بیلو لاوال دانباتا (دبیرکل هیئت خدمات مالی اسلامی)، در فاز پنجم پروژه مزبور، علاوه بر روند پیشین، داده‌ها با جزئیات بیشتر در قالب صورت‌های مالی تفصیلی جمع‌آوری می‌شوند. وی بیان داشت که این انتظار وجود دارد که صورت‌های مالی تفصیلی علاوه بر بهبود کیفیت داده‌های PSIFIs به ارتقا فرآیند تجزیه و تحلیل‌های مربوطه منجر شوند و در نهایت بهبود سلامت و توسعه ساختاری بانکداری اسلامی را به ارمغان آورند.

لازم به ذکر است که در این پایگاه داده‌ای، شاخص‌های احتیاطی و سلامت همچون کفایت سرمایه، کیفیت دارایی، سود، اهرمی، نقدینگی و حساسیت به ریسک مربوط به بانک‌های اسلامی، گیشه‌های اسلامی و بانک‌های متعارف کشورهای عضو پوشش داده می‌شود.

پایگاه داده شاخص‌های مالی اسلامی (ساختاری و احتیاطی) هم اکنون بر روی پورتال PSIFIs در وب‌سایت هیئت خدمات مالی اسلامی به نشانی https://psifi.ifsb.org در دسترس عموم قرار دارد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه نمایند.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید