برگزاری کارگاه آموزشی «استاندارد جدید کفایت سرمایه برای نهادهای مالی اسلامی»
دوشنبه, 16 خرداد 1401 00:50 IFSB کفایت سرمایه نهادهای مالی اسلامی بانکداری اسلامی هیئت خدمات مالی اسلامی 470
Gallery Image 1

هیئت خدمات مالی اسلامی ، کارگاه آموزشی در حوزه کفایت سرمایه برای نهادهای ارائه‌دهنده خدمات مالی اسلامی در تاریخ ۳۱ می سال ۲۰۲۲ در کوالالامپور مالزی برگزار می‌نماید.

به گزارش پورتال بانکداری اسلامی، هیئت خدمات مالی اسلامی (IFSB)[1]، کارگاه آموزشی آشنایی با استاندارد شماره ۲۳ را در حوزه کفایت سرمایه برای نهادهای ارائه‌دهنده خدمات مالی اسلامی در تاریخ ۳۱ می سال ۲۰۲۲ در کوالالامپور مالزی برگزار می‌نماید.

این کارگاه به آشنایی و معرفی استاندارد شماره ۲۳ هیئت خدمات مالی اسلامی (IFSB-23) اختصاص داده شده است که نسخه تجدیدنظرشده استاندارد شماره ۱۵ بوده که در دسامبر سال ۲۰۲۱ به عنوان استاندارد جدید کفایت سرمایه برای نهادهای ارائه‌دهنده خدمات مالی اسلامی منتشر شده است.

این استاندارد، اصول راهنمای فراهم شده در دستورالعمل‌ها و استانداردهای قبلی هیئت خدمات مالی اسلامی مرتبط با محاسبه ریسک‌ها و کفایت سرمایه را به منظور همگرایی با پیشرفت‌های اخیر در استانداردهای سرمایه جهانی، بسط و توسعه می‌دهد.

استاندارد IFSB-23، موضوعات مربوط به الزامات کفایت سرمایه و اقدامات احتیاطی کلان، سرمایه نظارتی، اصول مربوط به حداقل سرمایه مورد نیاز مطابق با بازل ۳ و سایر موضوعات این حوزه را برای نهادهای ارائه‌دهنده خدمات مالی اسلامی تحت پوشش قرار می‌دهد.

از جمله مهم‌ترین مباحث مطرح در این کارگاه به شرح زیر می‌باشد:

1- دلایل بازنگری و تجدیدنظر استاندارد شماره ۱۵ (IFSB-15) در مورد کفایت سرمایه

2- تغییرات کلیدی و برجسته استاندارد شماره ۲۳ (IFSB-23) نسبت به استاندارد شماره ۱۵ (IFSB-15) در خصوص الزامات حداقل کفایت سرمایه، الزامات سرمایه‌ای و غیره.

جهت مشاهده این مطلب بصورت کامل اینجا را کلیک کنید.

 

 


[1] - The Islamic Financial Services Board (IFSB)

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید