رشـد صنعـت بانـکـداری اسـلامـی در جنـوب شـرق آسـیا
یکشنبه, 22 خرداد 1401 14:59 بانکداری اسلامی آسیا جنوب شرقی آسیا رشد بانکداری اسلامی 394

جنوب شرق آسیا به عنوان سومین بازار بزرگ بانکداری اسلامی در جهان تلقی می‌شود که سهم ۱۷ درصدی از کل دارایی‌های بانکداری اسلامی  در جهان را تشکیل می‌دهد.

به گزارش انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از پورتال بانکداری اسلامی، جنوب شرق آسیا به عنوان سومین بازار بزرگ بانکداری اسلامی در جهان تلقی می‌شود که سهم ۱۷ درصدی از کل دارایی‌های بانکداری اسلامی (۱٫۷ تریلیون دلار) در جهان را تشکیل می‌دهد و رشد نویدبخش صنعت بانکداری اسلامی در این منطقه پیش‌بینی شده است.
در حال حاضر، ارزش کل بازار بانکداری اسلامی جنوب شرق آسیا حدود ۲۹۰ میلیارد دلار برآورد شده است که انتظار می‌رود طی سه سال آینده این بازار با نرخ رشد متوسط سالیانه حدود ۸ درصد افزایش یابد.

به نقل از موسسه رتبه‌بندی جهانی S&P، رشد بازار بانکداری اسلامی در این منطقه تحت تأثیر عملکرد کشورهای مالزی و اندونزی به عنوان بازارهای فعال در این حوزه خواهد بود. به طوریکه با توجه به تقاضای موجود انتظار می‌رود بانکداری اسلامی نسبت به بانکداری متعارف از رشد سریع‌تری برخوردار گردد.

بانک‌های اسلامی در هر دو کشور مالزی و اندونزی، تلاش‌های گسترده‌ای در راستای ایجاد تحولات دیجیتال صنعت بانکداری انجام می‌دهند تا شکاف گسترده فن‌آوری را با بانک‌های متعارف کاهش دهند و سهم بازار خود را از این بخش افزایش دهند.

علی‌رغم پیش‌بینی رشد بازار بانکداری اسلامی، موانع اجتناب‌ناپذیری از جمله اثرات ناشی از اعطای وام‌های مرتبط با پاندومی کرونا، تغییر قیمت انرژی و کالا می‌تواند مسیر توسعه و رشد صنعت بانکداری اسلامی در منطقه جنوب شرق آسیا را با کندی روبرو سازد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه نمایند.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید