بانکداری متعارف در افعانستان به زودی به بانکداری اسلامی تغییر خواهد کرد
پنج شنبه, 12 خرداد 1401 05:22 افعانستان بانکداری اسلامی افغانستان بانکداری اسلامی عقود مشارکتی 459
Gallery Image 1

بانک مرکزی افغانستان در بیانیه ای اعلام کرد که در این جلسه موضوعات مختلف مربوط به نظام بانکداری اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون بانک مرکزی افغانستان , عبدالقادر احمد در جلسه "هیئت نظارت شرعی" این بانک گفت که بانک مرکزی در حال تلاش است تا سیستم بانکداری فعلی را به بانکداری اسلامی تغییر دهد.

بانک مرکزی افغانستان در بیانیه ای اعلام کرد که در این جلسه موضوعات مختلف مربوط به نظام بانکداری اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون بانک مرکزی افغانستان در این دیدار گفت که سیستم بانکداری اسلامی در کشور رو به رشد است و انتظار می رود که بانکداری متعارف به زودی به بانکداری اسلامی تبدیل شود.

وی تاکید کرد که بانک مرکزی افغانستان برای توسعه بانکداری اسلامی در کشور آمادگی هر گونه همکاری با «هیئت نظارت شرعی» را دارد.

همچنین وی خاطر نشان کرد کار برای تبدیل بانکداری متعارف به بانکداری اسلامی در حال جریان است که در نتیجه بانکداری اسلامی در افغانستان توسعه بیشتری خواهد یافت و مردم با اطمینان کامل در آن سرمایه گذاری خواهند کرد.

بانکداری متعارف به معنای فعالیت دریافت وجه در حساب های جاری، پس انداز، پرداخت یا دریافت چک از مشتری و یا ارائه وام به مشتری به صورت کارمزد یا کارمزد واحد است. از سوی دیگر، «بانکداری اسلامی» مبتنی بر اصل عدم ربا و عقود مشارکتی است.

 

جهت مشاهده این مطلب بصورت کامل اینجا را کلیک کنید.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید