برگزاری اجلاس مالی اسلامی و تحول دیجیتال موازنه نوآوری و پایداری
پنج شنبه, 27 آبان 1400 04:02 اجلاس مالی اسلامی تحول دیجیتال هیئت خدمات مالی اسلامی IFSB انجمن مالی اسلامی 625

هیئت خدمات مالی اسلامی اقدام به برگزاری اجلاسی دو روزه‌ با موضوع «مالی اسلامی و تحول دیجیتال: موازنه نوآوری و پایداری»به میزبانی کشور عربستان سعودی در شهر جده، کرد.

به گزارش انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از پورتال بانکداری اسلامی، هیئت خدمات مالی اسلامی ([1]IFSB) اقدام به برگزاری اجلاسی دو روزه‌ با موضوع «مالی اسلامی و تحول دیجیتال: موازنه نوآوری و پایداری» در تاریخ ۱۰ و ۱۱ نوامبر ۲۰۲۱ میلادی به میزبانی کشور عربستان سعودی در شهر جده، کرد.

اجلاس مزبور با قرائت بیانیه افتتاحیه توسط دکتر دانباتا[2]، دبیرکل هیئت خدمات مالی اسلامی آغاز شد. در ادامه و پس از ایراد نطق خوشامدگویی توسط دکتر فهد بن عبدالله بن عبداللطیف المبارک[3]، رئیس کل بانک مرکزی عربستان سعودی (SAMA)، خالد محمد بالاما التمیمی[4] رئیس کل بانک مرکزی امارات متحده عربی به عنوان سخنران کلیدی نکات خود را ارائه داد.

دکتر دانباتا در سخنرانی افتتاحیه خود با یادآوری شرایط کنونی دنیا از نظر مواجهه با چالش‌های ناشی از همه‌گیری ویروس کووید-۱۹ بر مناسب بودن موضوع اجلاس و به موقع بودن زمان برگزاری آن تاکید کرد. او خاطر نشان کرد که دیجیتالی شدن خدمات مالی اسلامی مزایای زیادی در چشم‌انداز تامین مالی دیجیتال، مقوله ارزش‌محور کنونی و همچنین مشتری مداری را در پی دارد. دبیرکل هیئت خدمات مالی اسلامی عنوان داشت که حرکت به سمت این موضوع، مواردی همچون افزایش کارایی عملیاتی، رقابت‌پذیری، رقابت‌ در سطح مؤسسات ارائه‌دهنده خدمات مالی اسلامی، تعمیق دسترسی مالی، ارتقاء شمول و ظرفیت مالی و همچنین حمایت موثر از مقوله انطباق مقرراتی و نظارتی را به دنبال دارد.

وی همچنین در بخشی از صحبت‌های خود بر الزامات و فرآیندهای تقویت چهارچوب‌ها به منظور پاسخگویی و انطباق مناسب، بازیابی و همچنین کاهش خطرات احتمالی ناشی از مقوله تحولات دیجیتالی تاکید کرد. در ادامه اجلاس نیز، رئیس کل بانک مرکزی عربستان سعودی و رئیس کل بانک مرکزی امارات متحده عربی به ایراد سخنرانی پرداختند.

شایان ذکر است پانزدهمین اجلاس هیئت خدمات مالی اسلامی به صورت فیزیکی و مجازی با حضور روسای بانک‌های مرکزی، روسا و نمایندگان مراجع نظارتی و مقرراتی، نمایندگان مؤسسات مالی عضو و غیرعضو IFSB، رهبران کلیدی صنعت خدمات مالی اسلامی، اساتید و دانشگاهیان برتر این حوزه، سازمان‌های رسانه‌ای بین‌المللی و سعودی و اعضای شورای همکاری خلیج فارس (GCC) برگزار گردید.

لازم به یادآوری است، که علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نشست مزبور و سایر رویدادهای مرتبط به وب‌سایت هیئت خدمات مالی اسلامی، به آدرس (www.ifsb.org) مراجعه فرمایند. همچنین عموم مردم نیز می‌توانند از طریق لینک (https://ifsbksa2021.com/.) به صورت مجازی رویداد مذکور را دنبال نمایند‌.

 

جهت مشاهده این مطلب بصورت کامل اینجا را کلیک کنید.

 

 

 

 

 

 

[1] The Islamic Financial Services Board (IFSB)

[2] Danbatta

[3] Fahad Abdallah Al-Mubarak

[4] Khaled Mohamed Balama Al Tameemi

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید