انتشار داده‌های آماری بانکداری اسلامی توسط IFSB؛ سه ماهه اول و دوم ۲۰۲۱
پنج شنبه, 27 آبان 1400 04:30 بانکداری اسلامی IFSB هیئت خدمات مالی اسلامی انجمن مالی اسلامی ایران 595

هیئت خدمات مالی اسلامی داده‌های آماری مربوط به سلامت مالی و رشد نظام بانکداری اسلامی را برای کشورهای عضو در بانک اطلاعاتی این هیئت منتشر کرد

به گزارش انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از پورتال بانکداری اسلامی، هیئت خدمات مالی اسلامی ([1]IFSB) داده‌های آماری مربوط به سلامت مالی و رشد نظام بانکداری اسلامی را تا پایان سه ماهه اول و سه ماه دوم سال ۲۰۲۱، برای کشورهای عضو در بانک اطلاعاتی این هیئت منتشر کرد. این انتشار که بیستمین انتشار داده‌های آماری توسط IFSB در قالب پروژه [2]PISIFIs (شاخص‌های ساختاری و احتیاطی مالی اسلامی) است، بازه زمانی سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۳ میلادی تا سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ میلادی را پوشش می‌دهد.

در حال حاضر در پروژه PISIFIs داده‌های آماری مربوط به بخش بانکداری اسلامی از ۲۶ کشور شامل افغانستان، بحرین، بنگلادش، برونئی، مصر، اندونزی، ایران، عراق، اردن، قزاقستان، کویت، قرقیزستان، لبنان، لیبی، مالزی، مراکش، نیجریه، عمان، پاکستان، فلسطین، قطر، عربستان سعودی، سودان، ترکیه، امارات متحده عربی و انگلستان گردآوری شده‌است.

دکتر دانباتا[3]، دبیرکل هیئت خدمات مالی اسلامی در رابطه با این پروژه اظهار داشت: علی‌رغم چالش همه‌گیری ویروس کووید-۱۹ دبیرخانه این هیئت به طور مرتب نسبت به انتشار داده‌های آماری بانکداری اسلامی اقدام کرده است. وی در ادامه از همکاری و مساعدت اعضای کارگروه این پروژه در شرایط بحرانی کنونی قدردانی کرد. دبیرکل هیئت خدمات مالی اسلامی همچنین از حرکت تدریجی پروژه مزبور به سمت تبدیل شدن به یک پایگاه داده‌ای پایدار و جامع برای صنعت خدمات مالی اسلامی خبر داد.

شایان ذکر است در حال حاضر کارگروه ویژه پروژه PISIFIs شامل نمایندگانی از ۲۶ کشور عضو هیئت خدمات مالی اسلامی است که نقش مهمی در تسهیل فرآیند جمع‌آوری داده‌های بانکداری اسلامی دارند. لازم به یادآوری است که انتشار اطلاعات آماری برای سایر بخش‌ها از جمله بیمه اسلامی و بازار سرمایه اسلامی نیز در حال حاضر در این پروژه تحت پوشش قرار گرفته است.

پایگاه داده (PSIFIs)، هم اکنون بر روی پورتال PSIFIs در وب‌سایت هیئت خدمات مالی اسلامی به نشانی https://psifi.ifsb.org در دسترس عموم قرار دارد.

جهت مشاهده این مطلب بصوت کامل اینجا را کلیک کنید.

 

 

 


[1] The Islamic Financial Services Board (IFSB)

[2] Prudential and Structural Islamic Financial Indicators

[3] Danbatta

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید