رشد دارایی‌های مالی اسلامی قطر در سال ۲۰۲۰ میلادی
یکشنبه, 31 مرداد 1400 03:12 دارایی های مالی اسلامی رشد دارایی قطر بانکداری اسلامی انجمن مالی اسلامی 653

دارایی‌های مالی اسلامی این کشور در سال ۲۰۲۰ میلادی با رشد همراه بوده و به مبلغی بالغ بر ۵۲۸ میلیارد ریال قطر رسیده است.

به گزارش انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از پورتال بانکداری اسلامی ، دارایی‌های مالی اسلامی این کشور در سال ۲۰۲۰ میلادی با رشد همراه بوده و به مبلغی بالغ بر ۵۲۸ میلیارد ریال قطر رسیده است.
بنا بر اعلام شیخ عبدالله بن سعود الثانی، رئیس کل بانک مرکزی قطر، منابع مالی اسلامی در قطر شاهد توسعه مداوم از طریق سیاست‌ها و مقرراتی است که برای اطمینان از ادامه رقابت آن در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی به روز می‌شود. همانطور که پیشتر نیز اشاره شد رشد دارایی‌های مالی اسلامی این کشور در سال ۲۰۲۰ میلادی بالغ بر ۵۲۸ میلیارد ریال قطر (۱۴۴ میلیارد دلار) بوده است که ۸۶ درصد آن سهم دارایی‌های بانک‌های اسلامی می‌باشد. ۱۲ درصد نیز سهم صکوک، نزدیک به ۱ درصد سهم دارایی‌های شرکت‌های بیمه‌ای تکافل و قریب به ۱ درصد نیز سهم دارایی‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سایر موسسات مالی اسلامی است.

براساس گزارش اعلام شده از سوی بانک مرکزی قطر، رشد دارایی‌های بانک‌های اسلامی ۸.۴ درصد و رشد سپرده‌ها ۸.۷ درصد در سال ۲۰۲۰ بوده است.

بنا بر اظهارات رئیس کل بانک مرکزی قطر، در سال 2020، اقتصاد جهانی و بخش‌های مالی و بانکی به دلیل همه‌گیری ویروس کووید ۱۹ دچار بحران بی‌سابقه‌ای شدند. لذا این موضوع چالشی جدید برای سیستم مالی و بانکی قطر بوده است. این در حالی است که با توجه به اقدامات متمرکز بر تضمین تداوم کسب و کار، حمایت از نقدینگی و حمایت از بخش‌های آسیب دیده، این کشور توانسته پیامدهای ناشی از این شوک را کاهش دهد و با حفظ جریان اعتبار به بخش‌های اقتصادی ثبات مالی و بانکی را نیز در کشور حفظ نماید.

جهت مشاهده این مطلب بصورت کامل اینجا را کلیک کنید

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید