کتاب «اوراق بهادار اسلامی در بازارهای مالی ایران» به کتابخانه سازمان بورس رفت
یکشنبه, 15 فروردين 1400 19:07 اوراق بهادار اسلامی بازارهای مالی کتابخانه سازمان بورس 1156

در این کتاب، اوراق بهادار موجود در بازارهای مالی ایران معرفی و با ارائه تاریخچه‌ای از اوراق، خصوصیات و نحوه انتشار آنها تشریح شده است.

به گزارش پایگاه خبری بازارسرمایه (سنا)، در بخشی از این کتاب می خوانیم: تامین مالی کسری بودجه یکی از مسائل و دغدغه های همیشگی دولت‌ها به ویژه در کشورهای در حال توسعه است و تا به حال روش‌های متفاوتی جهت تامین مالی کسری بودجه در اقتصادهای متعارف (مانند استقراض داخلی و خارجی) تعریف شده است؛ هر یک از این روش ها مزیت ها و معایبی دارند که به نسبت وضعیت موجود باید به انتخاب آن ها اقدام کرد؛ اما رایج ترین راه برای تامین کسری بودجه، انتشار اوراق قرضه به ویژه اسناد خزانه است.

کتاب «اوراق بهادار اسلامی در بازارهای مالی ایران» گردآوری و تالیف شهناز مشایخ، هانیه حکمت، شیدا نایب محسنی و پرستو مصطفایی است که در ۱۰۳ صفحه توسط انتشارات مهربان نشر منتشر شده است.

این کتاب اخیراً به مجموعه کتاب های کتابخانه سازمان بورس و اوراق بهادار افزوده شده است. این کتابخانه فعالیت خود را از سال ۱۳۷۴ با هدف اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات به دانشجویان، اساتید، سرمایه گذاران و سایر علاقمندان آغاز کرد.

سیر توسعه و تکمیل منابع طی سال‌های پس از آن در راستای تبدیل این کتابخانه به تخصصی‌ترین مرکز مورد مراجعه محققان و علاقمندان به بازار سرمایه تداوم یافت. ماحصل این تلاش گردآوری بیش از ۵۹۴۵ عنوان کتاب انگلیسی (نسخه چاپی و الکترونیکی)، ۴۹۸۶ عنوان کتاب فارسی، ۲۴۱۵ عنوان پایان‌نامه فارسی و انگلیسی مرتبط با حوزه‌های بازار سرمایه، ۶۴ عنوان نشریه تخصصی و ۶۴۱۶ عنوان مقاله فارسی و انگلیسی در نرم‌افزار جامع کتابخانه شد، همچنین مجموعه نرم افزارهای نور شامل ۸۱ مجموعه آثار نویسندگان برتر اسلام و ایران در دسترس محققان قرار گرفته است.

علاقه‌مندان جهت جستجو در منابع کتابخانه می توانند به سایت http://lib.seo.ir/faces/home.jspx مراجعه کنند و یا با شماره تلفن ۸۴۰۸۳۱۹۱ تماس بگیرند.

آدرس کتابخانه: خیابان حافظ پایین تر از خیابان جمهوری نبش خیابان هاتف ساختمان بورس طبقه ۴.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید