برگزاری سومین جلسه کمیته فارغ التحصیلان انجمن مالی اسلامی ایران
یکشنبه, 29 خرداد 1401 11:05 کمیته فارغ‌التحصیلان انجمن مالی اسلامی ایران گرازش جلسه بازار سرمایه اسلامی 436
Gallery Image 1

سومین جلسه کمیته فارغ التحصیلان انجمن مالی اسلامی ایران با حضور دبیرکل انجمن مالی اسلامی ایران و تمامی اعضای این کمیته برگزار شد.

براساس این گزارش، در جلسه مزبور، خانم زهرا حسینی مکارم و آقایان محسن ایلچی، علیرضا توکلی کاشی، میلاد خوش زبان، مهدی دلبری، محسن مطلبی و حجت ایاصوفی در جلسه حضور و مشارکت داشتند. مطابق دستور جلسه، در ابتدا با حضور دبیر کل انجمن مالی اسلامی ایران آقای امیر یوسفی مقدم، اعضای کمیته برای تعیین مسئولان اقدام به رای¬گیری کردند که با حداکثر آرای حاضرین رییس، نایب رییس و دبیر کمیته جهت انجام امور انجمن با مشارکت سایر اعضای کمیته مشخص شدند. بر اساس آرای اعضای کمیته، میلاد خوش زبان، حجت ایاصوفی و زهرا حسینی مکارم به ترتیب به عنوان رییس، نایب رییس و دبیر کمیته انتخاب شدند.


در ادامه جلسه، پس از بحث و بررسی‌های صورت گرفته، اعضای کمیته پیشنهاد کردند که انجمن مالی اسلامی از ظرفیت فارغ‌التحصیلان خبره و با تجربه در زمینه¬های مختلف، به منظور تدریس و انتقال تجارب در دوره‌های آموزشی مختلف انجمن استفاده کرده و زمینه مشارکت فارغ التحصیلان به جهت ارتقای سطح علمی و پژوهشی فراهم شود تا امکان جاری‌سازی و اجرایی شدن پایان¬نامه‌های برتر و سایر یافته¬های عملی فارغ التحصیلان برقرار گردد.


با توجه به تعاملات هدفمند کمیته با انجمن، این پیشنهاد مطرح شد که دانش‌پذیران انجمن مالی اسلامی از ظرفیت و توانایی‌های علمی و تجربی فارغ‌التحصیلان ادوار مختلف در انتخاب موضوعات پایان‌نامه بهره‌مند شوند.


افزون بر تقویت تعامل علمی و تجربی کمیته با انجمن، که مورد موافقت دبیر انجمن مالی اسلامی قرار گرفت، در ادامه نشست اعضای کمیته با توجه به رایزنی‌هایی که با فارغ التحصیلان ادوار مختلف داشتند، خواسته‌های آنان را نیز مورد بحث و بررسی قرار دادند.


یکی از دغدغه‌های فارغ‌التحصیلان مساله تمدید گواهینامه‌های حرفه‌ای سازمان بورس و اوراق بهادار است که به صورت مشخص، انجمن مالی اسلامی با توجه به پیشینه و جایگاه علمی می‌تواند زمینه برگزاری دوره‌های علمی و کاربردی هدفگذاری شده را برای تمدید گواهینامه‌ها فراهم کند. پس از طرح این موضوع؛ یوسفی مقدم، دبیر انجمن مالی اسلامی ضمن تائید اهمیت مساله، زمینه‌های مختلف برگزاری دوره‌های تمدید را در تعامل با سازمان بورس و اوراق بهادار بیان کرد و مقرر شد، نتایج بررسی و اقدامات دبیرخانه انجمن، به صورت رسمی از طریق رسانه‌های انجمن اعلام شود.


درخواست دیگر کمیته فارغ‌التحصیلان که پیش از آن هم از سوی انجمن مالی اسلامی در تعامل با سازمان بورس و اوراق بهادار مورد توجه بوده است، مساله معادل‌سازی دوره‌های دکتری حرفه ای یا دی. بی. ای (DBA) انجمن با مقطع دکتری تخصصی در دستورالعمل‌های بازار سرمایه بوده است که آقای یوسفی مقدم، به صورت مشروح تمامی اقدامات انجمن را بیان کرده و مقرر شد بعد از حصول نتیجه قطعی و تایید مرجع سیاستگذار بازار سرمایه کشور یعنی، سازمان بورس و اوراق بهادار، از مجرای رسانه¬های انجمن اعلام شود.


مساله دیگری که از سوی اعضای کمیته مطرح شد، اتخاذ تدابیری مناسب برای تقدیر و تشویق دانشپذیران رتبه برتر بود که ضمن تاکید اصل مساله از سوی تمامی اعضای کمیته و موافقت اولیه دبیر انجمن، مقرر شد، تصمیمات اتخاذ شده در این خصوص در آینده نزدیک اعلام شود. در همین راستا، از سوی اعضای کمیته، پیشنهاد بورسیه دانش‌پذیر برتر هر دوره DBA و نحوه تقدیر، به آقای یوسفی مقدم ارایه شد تا ایشان این پیشنهادات را با هیات مدیره محترم انجمن مطرح کرده و نتایج را به صورت عمومی برای دانش‌پذیران اعلام کنند.


در ادامه جلسه به صورت کلی، برنامه های پیشنهادی دیگر از سوی اعضا مطرح شد و مقرر شد که بعد از جمع بندی، در بخش اخبار سایت انجمن مالی اسلامی اعلام شود.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید