رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار: ما به عنوان سازمان بورس از دوره‌هاي حرفه‌ايDBA بازار سرمايه اسلامي، حمايت مي‌كنيم.
سه شنبه, 07 دی 1400 23:11 مجيد عشقي سازمان بورس و اوراق بهادار 598
Gallery Image 1 Gallery Image 2

دكتر مجيد عشقي در مراسم فارغ التحصيلي دانش‌پذيران دوره DBA بازار سرمايه اسلامي: ما به عنوان سازمان بورس  از  دوره‌هاي حرفه‌اي DBA بازار سرمايه اسلامي كه...

دكتر مجيد عشقي در مراسم فارغ التحصيلي دانش‌پذيران دوره DBA بازار سرمايه اسلامي: ما به عنوان سازمان بورس از دوره‌هاي حرفه‌اي DBA بازار سرمايه اسلامي كه با اصول و كيفيت خاص برگزار مي‌گردد، حمايت مي‌كنيم تا از این طریق به ارتقای بازار کمک کنیم.
مراسم فارغ‌التحصیلی دومین گروه از دانش‌پذیران دوره DBA بازار سرمایه اسلامی روز دوشنبه 6 دی ماه، با حضور رئیس‌کل بانک مرکزی، رئیس و هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، رئيس شوراي فقهي بانك مركزي، مدیرعامل فرابورس ایران و اساتید و دانش‌پذیران دوره‌های DBA در بانک مرکزی برگزار گردید.

دكتر مجيد عشقي رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن تبریک به فارغ‌التحصیلان دوره ‌های DBA بازار سرمایه اسلامی در این مراسم گفت: بازار سرمايه امروز نسبت به دهه گذشته قابل مقايسه نيست. امروز ارزش بازار equity و بدهي ما در مجموع 7 هزار هزار ميليارد تومان (7هزار همت) است. بالغ بر 800 نهاد مالي هم اكنون در بازار سرمايه فعال هستند. بيش از 750 ناشر بورسي و فرابورسي داريم، سهام عدالت و ورود افراد جديد به بازار نيز باعث وجود 60 ميليون ذي نفع مستقيم در بازار سرمايه شده و اين توسعه بازار نيازمند وجود افراد حرفه‌اي است كه با توجه به حجم بازار از نظر كمي تعداد اين افراد هنوز قابل قبول نيست و احساس نياز به نهادهاي مالي جديد از نظر كمي وجود دارد و سياست گسترش نهادهاي مالي هم در بخش مديريت دارايي و هم در بخش خدمات و ارائه مشاوره و معامله گري به بازار در سازمان وجود دارد. و اين مستلزم تامين و تقويت نيروهاي حرفه اي مي باشد. سواد مالي هم اكنون در كشور پايين است و به آموزش حرفه اي در كشور نيازمنديم. لذا اميدواريم با فارغ‌التحصيلي دانشپذيران اين دوره ها تا حدي اين نياز پاسخ داده شود. امسال در مجموع نزديك به هزار نفر گواهينامه حرفه اي دريافت نموده اند كه با توجه به حجم و ابعاد بازار تعداد بسيار كمي محسوب ميشود. البته بايد مراقبت كنيم كه در دام مراكز آموزشي غيرمجاز و آموزش غير اصولي در فضاي مجازي كه در سال 98 و 99 ضربه بزرگي به بازار زدند گرفتار نشويم.

رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: ما به عنوان سازمان بورس از دوره‌های حرفه‌اي DBA بازار سرمايه اسلامي كه با اصول و كيفيت خاص برگزار مي‌گردد، حمايت مي‌كنيم تا بتوانيم از اين طريق به ارتقاي بازار سرمايه كمك كنيم. البته گزارش‌هايي در مورد برخي نهادها كه دوره‌هاي MBA و DBA غير اصولي و با كيفيت پايين برگزار مي‌كنند هم دريافت كرديم كه حتما با آنها برخورد خواهيم كرد.

وي در ادامه گفت: امروزه نياز به ابزارهاي مالي مشترك بين بازار پول و بازار سرمايه و همچنين بين بازار بيمه و بازار سرمايه داريم. همچنين لازم است بحث سرمايه گذاري غيرمستقيم در بازار سرمايه نيز با توجه بيشتري پيگيري شود. صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري، سبدگردان‌ها و ... هنوز براي مردم معما هستند كه بايد با تبيين آنها مردم را به سرمايه‌گذاري غيرمستقيم تشويق كرد كه اين رسالت فارغ‌التحصيلان دوره هاي حرفه اي مي‌باشد.

دكتر عشقي در پايان گفت: بسيار خوشحالم كه الحمدلله توان تخصصي در نهادهاي مالي خيلي بالاست بعضا از خود سازمان بورس نيز بالاتر است. بحث طراحي ابزار قبلا در خود سازمان انجام مي‌گرفت اما امروزه با آشنايي نيروهاي حرفه‌اي نهادهاي مالي با ابزارسازي اين مهم در نهادها نيز انجام مي‌شود كه باعث خرسندي است. و البته يكي ديگر از رسالت‌هاي فارغ‌التحصيلان دوره‌هاي DBA نيز همين مي‌باشد.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید