گزارش دفاع از پایان نامه"مدل عملیاتی به کار گیری صندوق سرمایه گذاری خصوصی جهت پیاده سازی تامین مالی پروژه‌ای"
سه شنبه, 19 مرداد 1400 23:56 گزارش دفاع شهاب خدابخشیان 893

گزارش جلسه دفاع از پایان‌نامه آقای شهاب خدابخشیان، دانش‌پذیر سومین دوره DBA ‌بازار سرمایه اسلامی انجمن مالی اسلامی ایران+ فیلم جلسه 

در ادامه جلسات دفاع از پایان نامه دانش پذیران دوره سومDBA بازار سرمایه اسلامی انجمن، روز چهارشنبه 13 مرداد ماه، آقای شهاب خدابخشیان، پایان‌نامه خود را با موضوع "مدل عملیاتی به کار گیری صندوق سرمایه گذاری خصوصی جهت پیاده سازی تامین مالی پروژه‌ای" ارائه نمود. در این جلسه که دکتر احسان ذاکرنیا به عنوان استاد راهنما و دکترعلی صالح آبادی به عنوان استاد داور حضور داشتند، آقای خدابخشیان با کسب نمره کامل موفق به دفاع از پایان نامه خود شد.

در ادامه به بخش هایی از این پایان نامه می‌پردازیم:

تأمین مالی پروژه‌ای به بدهی بدون حق رجوع یا با حق رجوع محدود اشاره دارد، ازاین‌رو به مفهوم تأمین بدهی پروژه‌ای می‌باشد،روش این پژوهش طراحی یک مدل عملیاتی و کاربردی برای به کارگیری تامین مالی پروژه‌ای با استفاده از روشی که تا کنون در ایران پیاده سازسی شده یعنی صندوق سرمایه گذاری خصوصی می‌باشد.

ایشان بیان نمود؛تامین مالی پروژه یکی از روش‌های تامین مالی است که طی سال های اخیر به یک روش و الگوی مهم جذب منابع پولی و سرمایه گذاری برای فعالیت های اقتصادی در سراسر جهان تبدیل شده است. با توجه به نقش پروژه‌های تولیدی و عمرانی و یا زیربنایی در ارتقای رشد اقتصادی یک کشور و لزوم تحقق بخشیدن به اهداف برنامه ریزی شده، نیاز به منابع مالی و اعتباری هر روزه شدت و ضرورت بیشتری می یابد، به نحوی که در دنیای امروز شاهد تشدید رقابت های کشورها و بالطبع شرکت های مختلف در به دست آوردن تسهیلات مالی و اعتباری لازم و جلب سرمایه های خارجی هستیم.
آقای خدابخشیان در ارتباط با صندوق سرمایه گذاری خصوصی بیان نمود، صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی یکی از ابزارهای سرمایه‌گذاری هستند که به وسیله شرکت‌های سرمایه‌گذار خصوصی و به نمایندگی از گروهی از سرمایه‌گذاران اداره می‌شوند. سرمایه این صندوق‌ها با این دیدگاه تامین می‌شود که شرکت‌های خصوصی تملک و سپس در یک بازه زمانی واگذار گردد.
و همچنین بیان کرد؛هدف از صندوق سرمایه گذاری خصوصی،تنوع تامین مالی، جذابیت سرمایه گذاری،ساختارترکیبی و تمرکز برشرکت و پروژه محدود می‌باشد.

 

pic4

 

 

و در آخر ایشان بیان نمود؛در این پژوهش سعی کردیم مدل به کار گیری صندوق سرمایه گذاری خصوصی جهت پیاده سازی و در نهایت بهره برداری تا زمان اعمال سیاست خروج که به صورت موفق و یا غیر موفق باشد را نمایش دهیم و ابعادی که ما مورد بررسی قرار دادیم نیازمند شرح و وصف است که به صورت اجمال در این پژوهش به آن پرداخته شده است.

 

جهت مشاهده فیلم این جلسه اینجا را کلیک کنید.

 

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید