دفاع از پایان‌نامه"اوراق منفعت، ابزاری جهت تأمین مالی شرکتهای نوپای حوزه تماشای آنلاین"
شنبه, 19 تیر 1400 22:45 اوراق منفعت تامین مالی پایان نامه بازار سرمایه اسلامی جلسات دفاع مریم کاشانی 1030
Gallery Image 1

چکیده متن پایان نامه سرکار خانم مریم کاشانی، دانش‌پذیر دومین دوره DBA بازار سرمایه اسلامی انجمن مالی اسلامی ایران+ فیلم جلسه دفاع

به گزارش انجمن مالی اسلامی ایران ، در ادامه جلسات دفاع از پایان نامه دانش پذیران دوره دوم DBA بازار سرمایه اسلامی انجمن، روز چهارشنبه، 16تیر ماه، سرکار خانم مریم کاشانی، پایان نامه خود را با موضوع "اوراق منفعت، ابزاری جهت تأمین مالی شرکت های نوپای حوزه تماشای آنلاین" ارائه نمود. در این جلسه که دکتر محمد توحیدی به عنوان استاد راهنما و دکتر علی صالح آبادی به عنوان استاد داور حضور داشتند خانم کاشانی با کسب نمره کامل موفق به دفاع از پایان نامه خود شد.
در ادامه، به بخش هایی از این پایان نامه اشاره شده است:

تجزیه و تحلیل داده های دریافتی از خبرگان نشان میدهد که در مجموع خبرگان استفاده از اوراق منفعت جهت تامین مالی شرکتهای VODرا مثبت و مناسب میدانند. همچنین دلیلی بر رد فرض انطباق برای شرکتهای VOD جهت انتشار اوراق به عنوان بانی وجود ندارد. همچنین این نتایج نشان میدهد که اگرچه مدل پیشنهادی انتشار اوراق در پژوهش حاضر بر مبنای واگذاری منافع حاصل از حق اشتراک استوار است، اما بنظر صاحبنظران، منافع حاصل از فروش اینترنت، تبلیغات و تولید و فروش محتوا نیز میتواند مبنای انتشار اوراق منفعت به منظور تامین مالی قرار گیرد. از دیدگاه نظری نیز استفاده از مدل پیشنهادی جهت تامین مالی شرکتهای VOD ،نه تنها مشکل نبود دارایی های ثابت و وجود دارایی های نامشهود را به عنوان مبنای تامین مالی برطرف میکند، بلکه نگرانی از دست رفتن کنترل شرکت را که عموما گریبانگیر نوآوران شده و باعث کاهش انگیزه آنها در توسعه کسب و کار می‌گردد را نیز مرتفع می‌سازد. لازم به ذکر است که امکان تامین مالی جمعی این کسب و کارها مبتنی بر مدل پاداش و یا پیش خرید نیز وجود دارد، بدین صورت که شرکت‌های VOD میتوانند اشتراکات آتی خود را پیش فروش کرده مبتنی بر آن تامین مالی جمعی نمایند و یا با تعیین پاداش هایی نظیر دیدار با عوامل فیلمها وسریالهای ساخته شده، حضور در پشت صحنه فیلمها و ... نسبت به تامین مالی جمعی اقدام نمایند. چالش اصلی در استفاده از این رویکردها اولا یافتن جامعه هدفِ اینگونه تامین مالی ها و ثانیا نامشخص و متغیر بودن حجم تامین مالی مبتنی بر این روشهاست.
جهت مشاهده فیلم جلسه دفاع اینجا کلیک کنید.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید