تأسیس کمیته نظارت شرعی داخلی برای خدمات بانکداری اسلامی در بانک فاب مصر
سه شنبه, 16 مرداد 1403 15:00 کمیته نظارت شرعی خدمات بانکی اسلامی بانکداری اسلامی مصر بانک فاب مصر 27
Gallery Image 1

کمیته نظارت داخلی شریعت در بانک فاب مصر موظف است بر اجرای خدمات بانکداری اسلامی در پرتفوی گسترده‌ی این بانک نظارت کند.

به گزارش پورتال خبری انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، بانک فاب مصر (FABMISR) از انتصاب کمیته نظارت داخلی شریعت (ISSC) خبر داد. این بانک یکی از شرکت‌های تابعه گروه اول ابوظبی بانک (FAB) است و به عنوان یکی از بزرگترین بانک‌های فعال در مصر از طریق 62 شعبه به ارائه محصولات و خدمات بانکی پیشرو با هدف پاسخگویی به نیازهای مشتریان می‌پردازد.
کمیته نظارت داخلی شریعت در بانک فاب مصر موظف است بر اجرای خدمات بانکداری اسلامی در پرتفوی گسترده‌ی این بانک نظارت کند. این حرکت نشان‌دهنده‌ی تعهد بانک در راستای تنوع بخشی به پیشنهادات خود و پاسخگویی به تقاضای رو به رشد برای راهکارهای مالی مطابق با شریعت است. این کمیته تازه منصوب شده نقش مهمی در حصول اطمینان از پایبندی تمامی محصولات و خدمات بانکداری اسلامی به اصول و مقررات شرعی ایفا خواهد کرد.
ایجاد این کمیته شرعی متشکل از علما و کارشناسان بانکداری اسلامی، دانش و تخصص حرفه‌ای فراوانی را به همراه خواهد داشت. اعضای کلیدی کمیته را عباس شومان؛ دبیر کل مرجع علمای ارشد در دانشگاه الازهر الشریف و همچنین ناظر کل فتوا در الازهر الشریف، محمد البلتاگی؛ رئیس انجمن مالی اسلامی مصر (EIFA)، عضو کمیته نظارت بر صکوک مستقل در وزارت دارایی، و شرکت کننده در نهادها و کمیته های شرعی مختلف موسسات مالی اسلامی محلی و بین المللی و محمد وسام؛ عضو دبیرخانه فتوا در دارالافتای مصر، رئیس پژوهشگران و مدیر بخش فتوای مکتوب تشکیل می‌دهند. همه اعضای کمیته مورد تأیید کمیته‌های نظارت شرعی سازمان تنظیم مقررات مالی مصر (FRA) هستند.
محمد عباس فاید؛ مدیرعامل بانک فاب گفت: «ما هیجان زده هستیم که بانکداری اسلامی را در سبد خدمات خود ادغام کنیم. هدف ما از طراحی محصولات منطبق با شریعت، ارائه خدمات به بخش وسیع‌تری از مشتریان است. انتصاب کمیته نظارت داخلی شریعت نشان‌دهنده‌ی تعهد ما به ارائه راهکارهای مالی متنوع و فراگیر است.»
به عنوان بخشی از این ابتکار، بانک فاب مصر پنج شعبه را منحصراً به خدمات بانکداری اسلامی اختصاص داده است. این شعب طیف گسترده‌ای از محصولات و راه‌حل‌های متناسب با نیازهای مشتریان ارزشمندی را که به دنبال روش‌های بانکی منطبق با شرع هستند، ارائه می‌دهد. هر کدام از این شعب دارای متخصصین آموزش‌دیده و آشنا به مفاهیم و اصول بانکداری اسلامی است تا به مشتریان در رفع نیازهای خاص خود کمک کنند. با اضافه شدن بانکداری اسلامی، بانک فاب مصر همچنان به عنوان پیشرو در صنعت بانکداری، متعهد به ارائه راه‌حل‌های مالی نوآورانه، فراگیر و مشتری محور است. علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه نمایند.
فرشته ملاکریمی (کارشناس پژوهشکده پولی و بانکی)

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید