گزارش عمکرد سالانه شرکت مالی تجارت بین‌المللی اسلامی (ITFC) منتشر شد
چهارشنبه, 27 تیر 1403 12:00 گزارش عملکرد شرکت مالی تجارت بین‌المللی اسلامی ITFC بانک توسعه اسلامی 4
Gallery Image 1

شرکت مالی تجارت بین‌المللی اسلامی (ITFC)، گزارش سالانه اثربخشی توسعه 2023 (ADER) خود را با عنوان «افق های تجارت پایدار» منتشر کرد.

شرکت مالی تجارت بین‌المللی اسلامی (ITFC) یکی از اعضای گروه بانک توسعه اسلامی (IsDB)، گزارش سالانه اثربخشی توسعه 2023 (ADER) خود را با عنوان «افق های تجارت پایدار» منتشر کرد. این گزارش دستاوردهای مالی تجاری و توسعه قابل توجه ITFC را برجسته می کند و تعهد مستمر این شرکت به تقویت رشد اقتصادی، یکپارچگی منطقه ای و توسعه پایدار در کشورهای عضو OIC را نشان می دهد.

در سال 2023، ITFC انعطاف‌پذیری و سازگاری قابل‌توجهی را نشان داد و سالی را پشت سر گذاشت که با چالش‌های دائمی جهانی از جمله اختلالات اقتصادی، آسیب‌پذیری‌های زنجیره تامین و تأثیرات تغییرات آب و هوایی مشهود بود. از طریق ابتکارات توسعه و تامین مالی استراتژیک تجارت، ITFC به ثبات اجتماعی-اقتصادی کشورهای عضو خود کمک و بر رشد پایدار و یکپارچگی منطقه‌ای تمرکز کرد.

نکات کلیدی ADER 2023

پر کردن شکاف های مالی تجارت: ITFC رقم 6 میلیارد دلار در امور مالی تجارت پرداخت و حمایت‌ها را فراتر از بخش‌های سنتی متنوع کرد. عملیات مالی ITFC توانست 22 کشور را تحت پوشش قرار داد و بر تأثیر گسترده آن در تمام مناطق OIC تأکید کرد. این شرکت با پرداخت 2.5 میلیارد دلار کمک مالی به کشورهای کمتر توسعه یافته که اکنون 42 درصد از پرتفوی آن را تشکیل می دهد رکورد جدیدی را ثبت کرد.
حفظ زنجیره تامین حیاتی: برای رسیدگی به نیازهای امنیت غذایی، ITFC رقم 1.5 میلیارد دلار به حدود 28 میلیون خانوار با دسترسی به غذای مقرون به صرفه، ایمن و کافی پرداخت کرد. ضمن اینکه تأمین مالی انرژی آن به ارزش 3.4 میلیارد دلار، تأمین برق قابل اعتماد را برای حدود 12 میلیون خانوار پشتیبانی کرد.
حمایت از کشاورزان: ITFC مبلغ 155 میلیون دلار برای پیش از صادرات فراهم کرد که امکان پرداخت به موقع به بیش از 480000 کشاورز و تقویت قابل توجه صادرات کشاورزی را فراهم کرد. این تأمین مالی به تثبیت درآمد کشاورزان و حمایت از رشد بخش کشاورزی کمک کرد.
حمایت از SMEها و بخش خصوصی: ITFC از 297 شرکت کوچک و متوسط را از طریق 23 بانک شریک توانمند کرد و از طریق آموزش هدفمند و برنامه‌های ظرفیت‌سازی سواد مالی اسلامی را تقویت کرد.
تقویت تجارت منطقه ای: ITFC در سال 2023 مبلغ 4.6 میلیارد دلار برای تامین مالی تجارت بین کشورهای عضو OIC افزایش داد و برنامه‌های تاثیرگذاری مانند برنامه پل‌های تجاری آفریقای عربی و ابتکارات کمک برای تجارت در کشورهای عربی (فاز دوم) را برای تقویت زنجیره‌های تامین منطقه‌ای و حمایت از تجارت فراگیر پیش برد.

منبع : https://itfc.africa

Prev
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید