انتشار موفقیت‌آمیز و ثبت اولین صکوک دولتی پاکستان
دوشنبه, 25 دی 1402 12:00 صکوک دولتی پاکستان سرمایه گذاری شریعت اسلامی اوراق قرضه اسلامی وزارت دارایی بورس 118

انتشار موفقیت‌آمیز و ثبت اولین صکوک دولتی پاکستان در بورس این کشور به ارزش 30 میلیارد روپیه و تقاضای بسیار زیاد سرمایه‌گذاران نزدیک به 400 میلیارد روپیه.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از THE EXPRESS TRIBUNE،  انتشار موفقیت آمیز و ثبت اولین صکوک دولتی پاکستان در بورس این کشور به ارزش 30 میلیارد روپیه و تقاضای بسیار زیاد سرمایه گذاران نزدیک به 400 میلیارد روپیه، راه را برای انتشار منظم اسناد منطبق با شریعت باز کرده است و می تواند توسعه ابزارهای جدید بازار سرمایه اسلامی از قبیل صندوق قابل معامله صکوک و توکنیزاسیون صکوک را به دنبال داشته باشد.

انتظار می رود وزارت دارایی پاکستان به طور گسترده ای صکوک (اوراق قرضه اسلامی) با دوره های تصدی مختلف را از طریق بورس پاکستان عرضه کند و از نقدینگی موجود با سرمایه گذارانی که به دنبال بازدهی مطابق با شرع هستند با نرخ های بسیار جذاب تر در مقایسه با نرخ بهره متعارف منتفع شود.

در طول سال 2023، دولت پاکستان بیش از 1.7 تریلیون روپیه صکوک منتشر کرد و به دنبال تبدیل بخش قابل توجهی از بدهی دولتی خود به حالت اسلامی است.

بر اساس گزارش صکوک IIFM 2023 در عرصه بین المللی، صکوک به عنوان یک طبقه دارایی شهرت یافته است و سهم قابل توجهی در دارایی های تامین مالی اسلامی در سطح جهانی دارد. سرمایه گذاری در صکوک بیش از 794 میلیارد دلار تخمین زده می شود و در سال 2022 انتشار جهانی صکوک به 182.715 میلیارد دلار رسید که نشان دهنده حضور چشمگیر آن در چشم انداز مالی است.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید