انتشار گزارش مدیریت نقدینگی اسلامی در جهان (۲۰۲۳) توسط IILM
یکشنبه, 24 دی 1402 12:00 مدیریت نقدینگی اسلامی بانکداری اسلامی بازارهای مالی شریعت اسلامی نهادهای مالی سرمایه گذاری 106

بر مبنای آمار موجود در گزارش منتشرشده توسط IILM، سطح نقدینگی بزرگ‌ترین بانک‌های اسلامی در بازارهای مالی برتر اسلامی در سال ۲۰۲۲ به طور متوسط ۱۲ درصد بوده است

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از پورتال بانکداری اسلامی، شرکت بین‌المللی اسلامی مدیریت نقدینگی (IILM) گزارش مدیریت نقدینگی اسلامی در جهان را برای سال ۲۰۲۳ منتشر نموده است. این شرکت با هدف ايجاد ابزارهاي مالي مطابق با احكام شريعت اسلامي براي كمك به نهادهای مالی ارائه‌دهنده خدمات مالی اسلامی در مديريت نقدينگي كارامد و مؤثر و نيز تشويق به افزايش سرمايه‌گذاري در ژانويه سال ۲۰۱۱ رسماً آغاز به كار نموده است.

مدیریت نقدینگی یکی از دغدغه‌های مستمر بسیاری از مؤسسات مالی اسلامی بوده است و صنعت مالی اسلامی با معرفی ابزارهای جدید برای مدیریت نقدینگی در بسیاری از بازارها نشانه‌ها و پیشرفت‌های مثبتی را به خود دیده است و بدیهی است که توسعه ابزارهای نقدینگی توسط مراجعی مانند بانک‌های مرکزی به‌عنوان جزء جدایی‌ناپذیر در پیشرفت کلی نظام مالی اسلامی به شمار می‌رود.

بر مبنای آمار موجود در گزارش منتشرشده توسط IILM، سطح نقدینگی بزرگ‌ترین بانک‌های اسلامی در بازارهای مالی برتر اسلامی در سال ۲۰۲۲ به طور متوسط ۱۲ درصد بوده است که سهم آنها از دارایی‌های نقدشونده نسبت به کل دارایی‌ها را نشان می‌دهد. گزارش مذکور، ضمن بررسی چشم‌انداز و اندازه بازار، نقش بانک‌های مرکزی و برنامه‌های نقدینگی کلیدی و نقش برنامه صکوک این شرکت و استانداردهای سازمان حسابداری و حسابرسی موسسات مالی اسلامی (AAOIFI) را برای رفع نیازهای مدیریت نقدینگی صنعت پوشش می‌دهد. همچنین ابزارهای کلیدی مورد استفاده جهت مدیریت نقدینگی اسلامی در جهان را مورد شناسایی و بررسی قرار می‌دهد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه نمایند.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید