انتشار اوراق قرضه اسلامی برای سه ماهه دوم در حال افزایش است
یکشنبه, 27 فروردين 1402 05:51 اوراق قرضه اسلامی صکوک بازار مالی مالی اسلامی سرمایه گذاران نقدینگی صادرات 222

انتشار صکوک از سوی بازارهای اصلی در سه ماهه اول 45.3 میلیارد دلار بود که 18.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش نشان می دهد.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از ZAWYA، موسسه رتبه بندی فیچ اعلام کرد با وجود کاهش سرعت انتشار صکوک از سوی بازارهای اصلی در سه ماهه اول، انتشار اوراق قرضه اسلامی برای سه ماهه دوم در حال افزایش است.

موسسه فیچ اعلام کرد انتشار صکوک از سوی بازارهای اصلی در سه ماهه اول 45.3 میلیارد دلار بود که 18.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش نشان می دهد. بشار الناتور، رئیس جهانی مالی اسلامی در موسسه رتبه بندی فیچ، گفت: نوسان‌ها و مبهم بودن آینده برخی از بازارها، انقباض نقدینگی جهانی ,ریسک پذیری سرمایه‌گذاران و انقباض پولی بر انتشار صکوک و اوراق قرضه در مناطقی که تامین مالی اسلامی فعال است در حال تأثیر گذاری است.
با این حال، نقدینگی و اشتهای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران اسلامی همچنان از روند بلندمدت صکوک حمایت می‌کند.
موسسه رتبه بندی فیچ اعلام کرد در حالی که افزایش قیمت نفت به دنبال کاهش تولید اوپک پلاس نیازهای مالی جدید برای بسیاری از کشورهای صادرکننده نفت را کاهش می‌دهد، تعدادی از کشورهای اصلی واردکننده نفت مانند مالزی همچنان به منابع مالی نیاز دارند و انتظار می‌رود در سال 2023 کسری بودجه داشته باشند.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید