کمیسیون بورس و اوراق بهادار پاکستان مقررات حاکمیت شرعی 2023 را صادر کرد.
دوشنبه, 15 اسفند 1401 01:09 کمیسیون بورس و اوراق بهادار پاکستان مقررات حاکمیت شرعی بازارهای مالی اسلامی سهام توسعه محصول 628

کمیسیون بورس و اوراق بهادار پاکستان (SECP) مقررات حاکمیت شرعی 2023 را برای ترویج بازارهای مالی اسلامی این کشور صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از  بیزینس رکوردر، SECP مقررات را در درجه اول برای رفع تنگناها در توسعه محصول و ساده کردن معیارهای غربالگری شرعی و فرآیند غربالگری سهام صادر کرده است. پیش نویس مقررات، که برای اظهار نظر عمومی در دسترس قرار گرفته است با هدف تقویت چارچوب برای مشاغل مطابق با شریعت، اوراق بهادار مطابق با شریعت و مشاوران شرعی است.
آیین نامه پیشنهادی, فرآیند کاملی را برای ایجاد شاخص اسلامی در بورس و معرفی مفهوم هیأت های نظارت شرعی پیش بینی کرده است. علاوه بر این، مقررات حاکمیت شرعی 2018 و مقررات مشاوران شرعی 2017 برای حذف مفاد و الزامات همپوشانی یکپارچه شده اند.
مقررات پیشنهادی به شیوه‌ای ساده تنظیم شده تا وضوح و سادگی بیشتری را برای شرکت‌های منطبق با شریعت، ناشران اوراق بهادار منطبق با شریعت، شرکت‌کنندگان در غربالگری سهام، مشاوران شرعی و سایر طرف‌های مرتبط فراهم کنند. با ترویج محصولات مالی مطابق با شریعت، مقررات پیشنهادی به هدف قانون اساسی در جهت حذف ربا و اسلامی کردن اقتصاد کمک خواهد کرد.
مقررات پیشنهادی صرف نظر از شفاف‌سازی بیشتر، تأثیر حداقلی بر شرکت های مطابق با شریعت، ناشران اوراق بهادار مطابق با شریعت، افراد درگیر در فرآیند غربالگری سهام، مشاوران شرعی و سایر افراد مرتبط خواهد داشت. علاوه بر این، مقررات پیشنهادی باعث شفافیت بیشتر و تسهیل تجارت برای رشد و توسعه در بازار سرمایه اسلامی خواهد شد.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید