رشد تامین مالی اسلامی کشور مالزی به بالاترین حد در پنج سال گذشته رسید
پنج شنبه, 27 بهمن 1401 04:02 بانکداری اسلامی مالزی تامین مالی اکوسیستم مالی اسلامی صکوک اقتصاد 296

موسسه رتبه بندی فیچ در تازه ترین تحلیل خود اعلام کرد صنعت بانکداری اسلامی مالزی همچنان بر بانکداری متعارف پیشی دارد.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از STRAIT TIME، انتظار می رود رشد تامین مالی اسلامی در مالزی در سال 2023 تعدیل داشته باشد زیرا نرخ های تامین مالی بالاتر, تقاضا را کاهش می دهد این در حالی است که موسسه رتبه بندی Fitch انتظار دارد که رشد بانک های اسلامی همچنان از بانک های متعارف پیشی گیرد.
این موسسه رتبه بندی اعلام کرد که رشد بانکداری اسلامی در مالزی به دلیل محیط نظارتی حمایتی و اکوسیستم مالی اسلامی این کشور و نیز تغییر به سمت خدمات مطابق با شریعت است.

موسسه فیچ اعلام کرد که رشد اقتصادی قوی مالزی باعث شد تا رشد تامین مالی اسلامی این کشور به بالاترین حد در پنج سال گذشته یعنی 13 درصد در سال 2022 برسد که ناشی از افزایش پایدار وام های سرمایه در گردش و بخش خانگی انعطاف پذیر است.
این امر سهم تأمین مالی اسلامی را از حدود 38 درصد در پایان سال 2021 به 41 درصد از کل وام های سیستم بانکی در پایان سال 2022 افزایش داد و مالزی را به عنوان سومین بازار بزرگ بانکداری اسلامی در جهان تثبیت کرد.
مالزی همچنین دارای بازار صکوک پیشرو در جهان است و در پایان نوامبر 2022، انتشار صکوک در این کشور به رشد خیره کننده ای رسید.


فیچ اعلام کرد که محیط با نرخ بالاتر و تعدیل در رشد اقتصادی احتمالاً شتاب را کاهش می دهد و بر کیفیت تأمین مالی بانک‌های اسلامی مالزی در سال 2023 تأثیر می‌گذارد.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید