اصلاحات ادینبورگ (مروری بر بسته سیاستی حمایت از رشد بازارهای مالی بریتانیا)
دوشنبه, 24 بهمن 1401 21:28 اصلاحات بازارهای مالی بریتانیا نظارتی و مالیاتی تامین مالی پایدار اتحادیه اروپا کسب و کار 655

آذر ماه 1401 رئیس خزانه­‌داری بریتانیا از بسته‌ای مهم برای انجام اصلاحات نظارتی و مالیاتی رونمایی کرد آن مجموعه‌­ای از 30 سیاست نامیده می شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی، در ماه 1401 رئیس خزانه­‌داری بریتانیا از بسته‌ای مهم برای انجام اصلاحات نظارتی و مالیاتی رونمایی کرد که در آن مجموعه‌­ای از 30 سیاست که اصلاحات ادینبورگ1 نامیده می‌شود، معرفی شد. دولت از طریق این بسته، چشم‌اندازی را برای حمایت از بازار مالی باز، باثبات و پیشرفته در بریتانیا ترسیم کرده است. این بسته در چهار فصل شامل: 1) تقویت رقابت و استفاده موثر از ظرفیت‎‌های بازار سرمایه؛ 2) تقویت جایگاه تأمین مالی پایدار؛ 3) توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری در بازار؛ 4. خدمات‌رسانی‌ به ذی‌نفعان صنعت خدمات مالی؛ تدوین شده است. چشم‌انداز دولت، هدایت بریتانیا در مسیر تبدیل به نوآورترین و رقابتی‌ترین مرکز مالی جهان در چارچوب این بسته سیاستی است. در فصل اول این بسته، اصلاحات و مقررات‌زدایی هایی برای تقویت فضای رقابتی بازار مطرح شده تا آثار منفی ناشی از خروج انگلستان از اتحادیه اروپا روی بازار مبتنی بر رقابت کاهش یابد. همچنین تلاش شده است برای ابزارهای مالی و محصولات مشترکی که با اتحادیه اروپا وجود داشته است، مانند PRIIPs2 و ELTIF3 جایگزین‌­هایی طراحی شود و توسعه یابد. در فصل دوم، با توجه به پیشگامی بریتانیا در تأمین مالی پایدار، خزانه‌­داری بریتانیا تصمیم دارد با تقویت سیاست تأمین مالی سبز، جایگاه بریتانیا در این حوزه را برای سال­های آتی تضمین و تثبیت کند. فصل سوم این بسته اصلاحی به طراحی و توسعه ابزارهای مالی جدید خصوصاً در حوزه رمزارزها مانند ارزهای باثبات4 توسط بانک­‌های مرکزی و اصلاحات قانونی و زیرساخت موردنیاز جهت ارائه و بکارگیری این فناوری می­‌پردازد و در نهایت در فصل آخر به ارتقاء همکاری و مشاوره با رگولاتورها و صنایع جهت بهبود ارائه خدمات مالی به مردم و کسب‌وکارها در سراسر بریتانیا می‌­پردازد.

1. The Edinburgh Reforms

2. Packaged Retail and Insurance-based Investment Products

3. European long-term investment funds

4. Stable-coin

 

لینک دانلود

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید