معرفی کتاب «نوع‌دوستی در اسلام: بررسی زکات، وقف و صدقه در تامین مالی و اقتصاد اسلامی»
سه شنبه, 13 دی 1401 05:51 معرفی کتاب اقتصاد اسلامی بانکداری اسلامی تامین مالی اسلامی نوع دوستی و بشر دوستی 294

انتشارات پالگریو مک‌ میلان کتاب «نوع دوستی در اسلام: بررسی زکات، وقف و صدقه در تامین مالی و اقتصاد اسلامی» را منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از پورتال بانکداری اسلامی، انتشارات پالگریو مک‌میلان کتاب «نوع دوستی در اسلام: بررسی زکات، وقف و صدقه در تامین مالی و اقتصاد اسلامی (مطالعات پالگریو در بانکداری، تامین مالی و اقتصاد اسلامی)» را به قلم مشترک عبدالغفار اسماعیل، رز عبدالله و محمد حسبی زینل در تاریخ ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۲ میلادی منتشر کرد.


در اسلام، نوع‌دوستی و بشردوستی طیفی از فعالیت‌های مختلف را شامل می‌شود. فعالیت‌های مزبور از نظر هدف و اصولی که بر اساس آن عمل می‌کنند، متفاوت هستند. برای درک کامل بشردوستی، بررسی نه تنها هدف، بلکه انگیزه و نتایج آن نیز ضروری می‌باشد. کتاب حاضر سه نوع بشردوستی را در این طیف مشخص می‌کند: نوع‌دوستی در قالب امداد و کمک‌رسانی (زکات) که به دنبال کاهش درد و رنج انسان است. بشردوستی به عنوان یک پیشرفت و ارتقا (وقف)، که به دنبال به حداکثر رساندن توانایی‌های انسانی فردی است و از اصلی که به دنبال پیشرفت افراد و جامعه است، نشات می‌گیرد و در نهایت نیکوکاری به عنوان اصلاح و بهسازی (صدقه) که به دنبال حل مشکلات اجتماعی می‌باشد. به طور کلی بشردوستی به عنوان مشارکت مدنی به دنبال ایجاد ساختارها و خدمات اجتماعی بهتر می‌باشد و با مسئولیت مدنی نیز هدایت می‌شود.

امید است که این کتاب ۴۷۶ صفحه‌ای بتواند به عنوان منبعی ارزشمند برای محققان و پژوهشگران تامین مالی اسلامی، مطالعات اسلامی، اقتصاد، بانکداری و به طور کلی فعالان حوزه بانکداری و تامین مالی اسلامی مفید واقع شود.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه نمایند.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید