برگزاری هفدهمین کنفرانس سالانه تأمین مالی و بانکداری اسلامی
دوشنبه, 12 دی 1401 19:20 تامین مالی بانکداری اسلامی بحرین نشست تخصصی حسابداری و حسابرسی عدالت اقتصادی 316

هفدهمین همایش سالانه تأمین مالی اسلامی و بانکداری اسلامی در روزهای ۲۷-۲۸ نوامبر سال ۲۰۲۲ در کشور بحرین برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از پورتال بانکداری اسلامی، هفدهمین همایش سالانه تأمین مالی اسلامی و بانکداری اسلامی با همکاری سازمان حسابداری و حسابرسی موسسات مالی اسلامی (AAOIFI) و بانک توسعه اسلامی (IDB) در روزهای ۲۷-۲۸ نوامبر سال ۲۰۲۲ در کشور بحرین برگزار گردید.
این همایش با موضوع «تاب‌آوری اقتصادی و حکمرانی در برابر بحران‌های مخرب»، توانست با پذیرش حدود ۷۰۰ نماینده از بیش از ۳۰ کشور جهان و تعداد بالایی از شرکت‌کنندگان به صورت مجازی، در ۹ نشست تخصصی و با ۴۰ سخنرانی کلیدی حول موضوع اصلی همایش به بحث و بررسی بپردازد.

عمده سخنرانان این همایش شامل متخصصین صنعت مالی اسلامی، متخصصین شرعی، قانون گذاران، سیاست‌گذاران، بانکداران، ارائه‌دهندگان خدمات بین‌المللی و سایر علاقمندانی بود که در مورد موضوعات مختلف از جمله نقش مالی اسلامی در امنیت غذایی و تغییرات آب و هوایی، تآمین مالی اجتماعی اسلامی، تکافل (بیمه اسلامی)، ظرفیت‌سازی، باجه‌های مالی اسلامی و فین‌تک بحث و گفتگو کردند.

علاوه بر برگزاری نشست‌های تخصصی در این همایش، سازمان حسابداری و حسابرسی موسسات مالی اسلامی تفاهم‌نامه‌هایی را با تعدادی از بانک‌های مرکزی و سهامداران مالی اسلامی از جمله بانک مرکزی عمان، فلسطین، لیبان، سومالی و تراست بانک آمانه سورینام امضا کرد. همچنین، قراردادهای عضویت و مرکز آزمون AAOIFI با موسسات مختلف از نقاط مختلف جهان در این همایش توسط سازمان حسابداری و حسابرسی موسسات مالی اسلامی امضاء گردید.

به گفته شیخ ابراهیم بین خلیفه الخلیفه، رئیس هیئت امنای سازمان حسابداری و حسابرسی موسسات مالی اسلامی؛ تأمین مالی اسلامی با توجه به ماهیت و ویژگی‌های خود از جمله تسهیم ریسک و تامین مالی مبتنی بر دارایی، توانایی پاسخگویی به چالش‌های جهانی را دارد و به توزیع عادلانه درآمد و ثروت برای دستیابی به عدالت اقتصادی کمک شایانی می‌کند. در این راستا، سازمان حسابداری و حسابرسی موسسات مالی اسلامی از طریق انتشار و توسعه استانداردهای اسلامی و حمایت از پیاده‌سازی آن در کشورهای عضو نقش مهمی به عنوان یک تسهیل‌کننده در ایجاد تغییرات اقتصادی ایفا می‌نماید.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه نمایند.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید