بانک توسعه اسلامی ۲۴ میلیارد دلار برای طرح های سبز اختصاص می دهد
شنبه, 28 آبان 1401 06:52 بانک توسعه اسلامی طرح سبز تامین مالی تجارت بین المللی اسلامی صکوک اوراق بهادار اسلامی 337

بانک توسعه اسلامی و گروه هماهنگی عرب تا سال ۲۰۳۰ میلادی ۲۴ میلیارد دلار برای حمایت از طرح های زیست محیطی کمک خواهند کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از Arab Brazilian Chamber of Commerce،  بانک توسعه اسلامی (ISDB) و گروه هماهنگی عرب (ACG) برای حمایت از اقدامات اقلیمی در منطقه کمک مالی می کنند. سرمایه گذاران متعهد شده اند که تا سال ۲۰۳۰ میلادی ۲۴میلیارد دلار سرمایه گذاری کنند. هانی سونبول، مدیر عامل شرکت تامین مالی تجارت بین المللی اسلامی (ITFC) که یکی از مؤسسات وابسته به ISDB هم محسوب می شود گفت: بانک توسعه اسلامی همیشه متعهد به حمایت از کشورهای عضو در مواجهه با چالش های توسعه، بازگرداندن اقتصاد آنها به مسیر اصلی، و تامین مالی لازم و مناسب برای نیازهای آنها است. به گفته وی، این بانک امنیت غذایی، انرژی و تغییرات آب و هوایی را در راس اولویت های خود قرار داده است.
سونبول تاکید کرد شرکت تامین مالی تجارت بین المللی اسلامی در دوره بعدی بر تامین مالی پروژه های سبز از طریق انتشار صکوک سبز تمرکز خواهد کرد. صکوک ها اوراق بهادار مالی هستند که تحت شرع و قوانین اسلامی عمل می کنند.
به گفته سونبول، این بانک قبلاً طرح هایی را ارائه کرده است که حدود ۱۰ میلیارد دلار برای حمایت از برنامه های امنیت غذایی تخصیص یافته و تقریبا ۲.۳ میلیارد دلار نیز برای برنامه های کمکی به کشورهای عضو در طول همه گیری کوید ۱۹ اختصاص یافته است.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید