معرفی کتاب «تحول دیجیتال در امور تامین مالی اسلامی»
شنبه, 28 آبان 1401 04:02 معرفی کتاب تامین مالی اسلامی تحول دیجیتال بانکداری اسلامی اقتصاد مالی توسعه مالی 341

معرفی کتاب «تحول دیجیتال در امور تامین مالی اسلامی: نگاه تحلیلی و انتقادی (از سری مجموعه تجارت و تامین مالی اسلامی)»

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از پورتال بانکداری اسلامی، انتشارات روتلج در نظر دارد ویرایش اول کتاب «تحول دیجیتال در امور تامین مالی اسلامی: نگاه تحلیلی و انتقادی (از سری مجموعه تجارت و تامین مالی اسلامی)» را به قلم مشترک یاسوشی سوزوکی و محمد دولال میاح در تاریخ ۳۰ دسامبر ۲۰۲۲ میلادی منتشر نماید.
تحول دیجیتالی مداوم و در جریان، در شکل‌گیری شیوه اسلامی واسطه‌گری مالی و تأثیر آن بر شیوه مالی مبتنی بر اعتقاد و ایمان چند وجهی است. این موضوع منجر به ایجاد انبوهی از سوالات قابل توجه شده است. پرسش‌هایی همچون: میزان نفوذ تامین مالی اسلامی در صنعت فین‌تک چقدر است؟ آیا موسسات مالی یا بانک‌های اسلامی آماده پذیرش فین‌تک هستند؟ آیا فین‌تک عامل یا مانعی برای دستیابی به هدف مورد نظر تامین مالی اسلامی است؟ آیا مقوله فناوری در آینده تقسیم‌بندی بین تامین مالی اسلامی و تامین مالی متعارف را محدود خواهد کرد؟ سؤالات مزبور پرسش‌هایی اساسی برای امور مالی اسلامی هستند.

کتاب حاضر مدل‌های مختلف کسب‌وکار فین‌تک و اینکه چگونه می‌توانند یک تهدید یا فرصت باشند را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. علاوه بر این به بررسی این مهم می‌پردازد که آیا فین‌تک مزیتی برای مؤسسات مالی اسلامی در ارائه خدمات به مشتریان با پیروی از هنجارهای شرعی را فراهم می‌کند یا خیر؟ و اینکه چگونه پذیرش فین‌تک در حالت اسلامی برای تحقق مقاصد شریعت لازم است. به طور کلی کتاب یادشده کاربرد فین‌تک مانند بلاک‌چین، ارز دیجیتال، کلان داده و هوش مصنوعی را در شاخه‌های مختلف مالی اسلامی مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

این کتاب که در ۲۸۰ صفحه به رشته تحریر درآمده است، می‌تواند به عنوان منبعی مفید توسط دانشجویان، تحلیل‌گران، سیاستگذاران، قانون‌گذاران فعال در حوزه‌های تامین مالی اسلامی، اقتصاد مالی، اقتصاد اسلامی و توسعه مالی مورد استفاده قرار گیرد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه نمایند.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید