افزایش ۶۲ درصدی سود خالص بانک اسلامی امارات
شنبه, 31 ارديبهشت 1401 04:39 بانکداری اسلامی بانک اسلامی امارات انجمن مالی اسلامی ایران 417

بانک اسلامی امارات به عنوان یکی از وام‌دهندگان منطبق با شریعت شاهد افزایش بیش از ۵۰ درصدی عایدی (سود) خود در طول سه ماه اول سال ۲۰۲۲ بوده است.

به گزارش انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از پورتال بانکداری اسلامی، بانک اسلامی امارات به عنوان یکی از وام‌دهندگان منطبق با شریعت شاهد افزایش بیش از ۵۰ درصدی عایدی (سود) خود در طول سه ماه اول سال ۲۰۲۲ بوده است. درواقع، افزایش اعتماد مشتریان منجر به تقاضای بیشتر برای محصولات و تولیدات خرده‌فروشی (خرد) و رشد هزینه‌های کارت و در نتیجه افزایش درآمدهای بانک شده است.

به گفته رئیس بانک اسلامی امارات، سود خالص این بانک در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ با افزایش ۶۲ درصدی به مبلغ ۳۴۲ میلیون درهم (معادل با ۹۳٫۱ میلیون دلار) نسبت به دوره مشابه در سال ۲۰۲۱ رسیده است. این افزایش در سود خالص ناشی از رشد ۱۴ درصدی در درآمدهای بانک و بهبود ۷۲ درصدی ذخایر بوده است.

از آنجایی که امارات متحده عربی به طور پیوسته رشد اقتصادی بالایی را ارائه می‌دهد، لذا اعتماد مشتریان در این مدت به بالاترین حد خود رسیده است و این امر در افزایش تقاضا برای محصولات خرده فروشی، رشد در هزینه‌های کارت و رشد ۹ درصدی در سپرده‌های مشتریان منعکس شده است.

افزون بر این، کل دارایی‌های حاصل از تأمین مالی و محصولات سرمایه‌گذاری در بانک اسلامی امارات با رشد ۸ درصدی به ۷۰٫۱ میلیارد درهم افزایش یافته است. این در حالی است که کل درآمد‌های بانک در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ با رشد ۱۴ درصدی به 652 میلیون درهم رسیده و تأمین مالی مشتریان، 6 درصد افزایش یافته و به مبلغ ۴۵٫۲ میلیارد درهم رسیده است.

 

جهت مشاهده این مطلب بصورت کامل اینجا را کلیک کنید.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید