انتشار نسخه پیش‌نویس استاندارد چهارچوب حاکمیت شرعی توسط IFSB
یکشنبه, 21 فروردين 1401 06:07 IFSB حاکمیت شرعی بانکداری اسلامی EDRSGF هیئت خدمات مالی اسلامی 661
Gallery Image 1

هیئت IFSB  پیش‌نویس اصلاحی استاندارد مشترک دو نهاد IFSB-AAOIFI را با عنوان چهارچوب حاکمیت شرعی برای موسسات ارائه‌دهنده خدمات مالی اسلامی منتشر کرد.

به گزارش انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از پورتال بانکداری اسلامی و به نقل از سایت هیئت خدمات مالی اسلامی ([1]IFSB)، این هیئت در تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۲۲ میلادی، پیش‌نویس اصلاحی استاندارد مشترک دو نهاد IFSB-AAOIFI را با عنوان چهارچوب حاکمیت شرعی برای موسسات ارائه‌دهنده خدمات مالی اسلامی (ED-RSGF)، به منظور دریافت نقطه نظرات اصلاحی و مشورتی منتشر کرد. هیئت مزبور از مقررات‌گذاران، مقامات نظارتی، سازمان‌های بین‌المللی، محققان حوزه شریعت، دانشگاهیان و سایر ذی‌نفعان این حوزه دعوت کرد تا نظرات مشورتی خود را در بازه زمانی، ۳۱ مارس تا ۲۳ ژوئن ۲۰۲۲ همزمان با ۱۱ فروردین تا ۲ تیر ماه به مدت ۶۰ روز به این هیئت اعلام نمایند.

لازم به ذکر است هدف این استاندارد مشترک ارائه مجموعه‌ای اصلاح شده از اصول راهنما در مورد اجزای کلیدی یک چهارچوب حاکمیت شرعی صحیح و مؤثر برای مؤسسات ارائه دهنده خدمات مالی اسلامی (IIFS[2]) است. از دیگر اهداف این استاندارد می‌توان به مواردی همچون بهبود کیفیت حاکمیت شرعی در عین بهینه‌سازی هزینه‌ها، کمک به مقامات نظارتی و مقررات‌گذار و همچنین مؤسسات ارائه‌دهنده خدمات مالی اسلامی در انجام مسئولیت‌های مرتبط، ایجاد هماهنگی بیشتر ساختارها و شیوه‌های حاکمیت شرعی در سراسر حوزه‌های قضایی، افزایش اعتماد عمومی به مقوله انطباق شرعی در IIFSها، کاهش ریسک عدم انطباق شرعی از طریق بهبود ساختار حاکمیت شرعی، شفافیت بیشتر و پاسخگویی موثرتر اشاره کرد.

شایان ذکر است نسخه نرم افزاری ED-RSGF در وب‌سایت این هیئت به آدرس www.ifsb.org در دسترس عموم قرار دارد. علاقه‌مندان به ویژه اعضای IFSB می‌توانند نظرات خود را در بازه زمانی تعیین شده از طریق آدرس ایمیل این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ارسال فرمایند.

 

جهت مشاهده این مطلب بصورت کامل اینجا را کلیک کنید.

 

 

 


[1] The Islamic Financial Services Board (IFSB)

[2] Institutions Offering Islamic Financial Services (IIFS)

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید