برگزاری وبینار مشترک بین‌المللی توسط IFSB، INCEIF و ISRA
یکشنبه, 21 فروردين 1401 05:43 INCEIF IFSB ISRA وبینار بین‌المللی تامین مالی پایدار بازار سرمایه اسلامی 486
Gallery Image 1

هیئت IFSB با همکاری INCEIF  و  ISRA، در تاریخ ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰، اقدام به برگزاری وبینار بین‌المللی با موضوع تامین مالی پایدار از طریق بازار سرمایه اسلامی را کرد.

به گزارش انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از پورتال بانکداری اسلامی و به نقل از سایت هیئت خدمات مالی اسلامی ([1]IFSB)، این هیئت با همکاری مرکز بین‌المللی آموزش مالی اسلامی (INCEIF[2]) و مؤسسه بین‌المللی تحقیقات مالی اسلامی (ISRA[3])، در ۱۶ مارس ۲۰۲۲ میلادی مصادف با ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰، اقدام به برگزاری وبینار بین‌المللی با موضوع تامین مالی پایدار از طریق بازار سرمایه اسلامی را کرد. به دنبال تفاهم‌نامه اخیر امضا شده در اوایل سال جاری میلادی بین هیئت خدمات مالی اسلامی و مرکز بین‌المللی آموزش، این دو نهاد پانزدهمین برنامه اجرایی خود را «یکپارچه‌سازی تامین مالی اسلامی در تامین مالی پایدار: نقش نهادهای نظارتی و بازیگران بازار (بخش بازار سرمایه اسلامی)» اعلام کردند. برنامه مذکور قصد دارد نقش نهادهای نظارتی و همچنین بازیگران بازار را در حمایت از مقوله تامین مالی پایدار به‌ویژه از طریق بازار سرمایه اسلامی (یعنی صکوک سبز اسلامی و صکوک اجتماعی) مورد بحث و بررسی قرار دهد.
حرکت و گذار به سمت تامین مالی و اقتصادهای پایدار که در برگیرنده مواردی همچون کاهش تغییرات اقلیمی نیز است از جمله مسائل مهم می‌باشد که در حال حاضر در خط مقدم آگاهی جهانی قرار دارد. در سال‌های اخیر، تلاش‌هایی فزاینده‌ به منظور توسعه تامین مالی پایدار، هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی، به ویژه از طریق بخش‌های مالی اسلامی، صورت گرفته است.

لازم به ذکر است که تامین مالی اسلامی باید مشارکت راهبردی را در مدیریت تاثیرات تغییرات اقلیمی و همچنین خطرات زیست محیطی، حاکمیتی یا اجتماعی داشته باشد، ضمن اینکه نهادهای نظارتی از نقش مهمی در قالب کاتالیزور در تسریع این امر برخوردار هستند.

 

جهت مشاهده این مطلب بصورت کامل اینجا را کلیک کنید.

 

 

[1] The Islamic Financial Services Board (IFSB)

[2] International Centre of Education in Islamic Finance (INCEIF)

[3] International Shari’ah Research Academy for Islamic Finance (ISRA)

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید