امضای توافقنامه همکاری میان AAOIFI و بانک مرکزی الجزایر
جمعه, 29 بهمن 1400 15:04 مالی اسلامی بانک مرکزی الجزایر تفاهم‌نامه همکاری تفاهم نامه مالی اسلامی 501

 تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان حسابداری و حسابرسی موسسه‌های مالی اسلامی (AAOIFI)و بانک مرکزی الجزایردر در الجزایر به امضاء رسید.

به گزارش پورتال بانکداری اسلامی، تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان حسابداری و حسابرسی موسسه‌های مالی اسلامی (AAOIFI) و بانک مرکزی الجزایر در مراسمی به صورت مجازی در تاریخ ۳۰ دسامبر سال ۲۰۲۱، برای تقویت همکاری‌ها و توسعه صنعت بانکداری اسلامی و بازارهای مالی در الجزایر به امضاء رسید.

به نقل از دبیرکل سازمان حسابداري و حسابرسي مؤسسات مالي اسلامي، تفاهم‌نامه همکاری میان این دو نهاد می‌تواند در دست‌یابی به اهداف مشترک از جمله توسعه و پیشرفت صنعت مالی اسلامی و همگن‌سازی شیوه‌های عملیاتی در بازار جهانی اسلامی کمک قابل توجهی نماید.

مهم‌ترین اقدامات مرتبط با این تفاهم‌نامه شامل تبادل اطلاعات، ارائه برنامه‌هایی جهت عملیاتی‌نمودن و اجرای استانداردهای AAOIFI در الجزایر و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی و سمینارهایی برای افزایش سطح آگاهی نهادهای نظارتی، بانک‌ها و نهادهای مالی، متخصصین شریعت و سایر ذی‌نفعان در حوزه تأمین مالی اسلامی می‌باشد.

رئیس بانک الجزایر نیز ضمن قدردانی از تلاش‌های سازمان حسابداري و حسابرسي مؤسسات مالي اسلامي برای توسعه صنعت مالی اسلامی، ابراز امیدواری نمود که تفاهم‌نامه مذکور، پذیرش استانداردهای  AAOIFI توسط صنعت بانکداری و مالی اسلامی الجزایر و تطبیق آنها در داخل کشور و همچنین همکاری در زمینه افزایش ظرفیت این حوزه را تحت پوشش قرار خواهد داد.

 

این تفاهم‌نامه باعث رسمی شدن همکاری‌ها میان دو نهاد مذکور گشته و بستری را برای تقویت بیشتر روابط فراهم می‌کند. علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه نمایند.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید