لوکزامبورگ پیشتاز صنعت صندوق های اسلامی در اروپا
یکشنبه, 21 آذر 1400 08:00 لوکزامبورگ صندوق اسلامی صکوک هیئت خدمات مالی اسلامی انجمن مالی اسلامی ایران 546

موسسه رتبه سنجی فیچ اعلام کرد چارچوب نظارتی، قانونی و مالیاتی مطلوب لوکزامبورگ از راه اندازی، اداره و توزیع فرامرزی وجوه اسلامی حمایت می کند.

به گزارش انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از pakobserver، موسسه رتبه سنجی فیچ اعلام کرد چارچوب نظارتی، قانونی و مالیاتی مطلوب لوکزامبورگ از راه اندازی، اداره و توزیع فرامرزی وجوه اسلامی حمایت می کند و رشد آن را افزایش می دهد که این امر باعث شده تا این کشور به قطب مالی اسلامی در اروپا مبدل شود.

لوکزامبورگ با 30 صندوق منطبق با شرع که عمدتاً از صندوق های سرمایه گذاری مشترک تشکیل شده اند پیشتاز صنعت صندوق های اسلامی اروپاست.

شاخص جریان نقدینگی اسلامی لوکزامبورگ در ۶ سال اخیر بیش از ۱۲۲ درصد رشد داشته است که مجموع دارایی های تحت مدیریت شاخص اسلامی این کشور تا پایان سه ماه سوم سال جاری میلادی ۶.۷ میلیارد دلار گزارش شده و لوکزامبورگ را در میان ۵ کشور نخست جهان در این حوزه قرار داده است.
بورس لوکزامبورگ یک محل عرضه جهانی صکوک با 21 نوع صکوک بالغ بر 9 میلیارد دلار است. مجموع حجم صکوک سبز و پایدار در بورس این کشور تا پایان سه ماهه سوم سال جاری میلادی به 19.2 میلیارد دلار رسید که نشان دهنده رشد 53.5 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل داشت.
همچنین بانک مرکزی لوکزامبورگ اولین بانک در منطقه یورو بود که به هیئت خدمات مالی اسلامی پیوست و تنها کشور اروپایی بنیانگذار مدیریت نقدینگی اسلامی بین‌المللی بود.

جهت مشاهده این مطل بصورت کامل اینجا را کلیک کنید.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید