برگزاری شانزدهمین کنفرانس مالی و بانکداری اسلامی AAOIFI-IDB
دوشنبه, 15 آذر 1400 03:23 کنفرانس مالی و بانکداری اسلامی بانک توسعه اسلامی بانک مرکزی بحرین انجمن مالی اسلامی ایران 578

کنفرانس دو روزه سازمان حسابداری و حسابرسی موسسات مالی اسلامی[ با همکاری و حمایت بانک توسعه اسلامی  و بانک مرکزی بحرین در تاریخ یکم و دوم دسامبر برگزار گردید.

به گزارش انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از پورتال بانکداری اسلامی،کنفرانس دو روزه سازمان حسابداری و حسابرسی موسسات مالی اسلامی[1] (AAOIFI) با همکاری و حمایت بانک توسعه اسلامی (IDB)[2] و بانک مرکزی بحرین، در تاریخ یکم و دوم دسامبر ۲۰۲۱ با موضوع «استحکام بخشیدن به مبانی مالی اسلامی برای جهان پس از کووید-۱۹» با تأکید بر توسعه استانداردهای قوی و چارچوب‌های نظارتی و مقرراتی در بحرین برگزار گردید.
کنفرانس سالانه مالی و بانکداری اسلامی AAOIFI، یکی از مهم‌ترین گردهمایی‌ها در صنعت مالی اسلامی به شمار می‌رود. این کنفرانس فرصتی را برای شرکت‌کنندگان خود از جمله متخصصین شریعت، سیاست‌گذاران، تصمیم‌گیرندگان و مقامات نظارتی کشورهای مختلف فراهم می‌آورد تا درباره موضوعات مهم صنعت مالی اسلامی در سطح جهان به بحث و گفتگو بپردازند.

این کنفرانس دو روزه شامل سخنرانی‌های کلیدی، سخنرانی‌های ویژه از مقامات بلندپایه و همچنین هفت پنل تخصصی برای بحث و گفتگو می‌باشد. مهم‌ترین موضوعات مطرح‌ شده در این کنفرانس عبارتند از:

- بررسی استراتژی‌های مناسب به منظور بهبود صنعت مالی اسلامی ناشی از تأثیر همه‌گیری کووید-۱۹

- شناسایی ویژگی‌های مهم توسعه استانداردسازی در حوزه نظارت شرعی و معرفی اقدامات مشترک سازمان حسابداری و حسابرسی موسسات مالی اسلامی و هیئت خدمات مالی اسلامی در این حوزه برای کشورهای مختلف

- بررسی حوزه‌های مرتبط با نرخ‌های مرجع، مقاصد شریعت، حسابداری تکافل (بیمه اسلامی)، زکات و باجه‌های اسلامی

جهت مشاهده این مطلب بصورت کامل اینجا را کلیک کنید.

 

 

 

[1] The Accounting and Auditing Organization for Islamic Financial Institutions (AAOIFI)

[2] Islamic Development Bank (IsDB)

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید