کتاب «حقوق بانکی» در سه جلد منتشر شد
یکشنبه, 11 مهر 1400 11:02 کتاب حقوقی بانکی امین جعفری مدیریت بانکی انجمن مالی اسلامی ایران 756

کتاب «حقوق بانکی» اثر امین جعفری عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در سه جلد با عناوین «بایسته‌های حقوق بانکی»، «کارکرد بانکی» و «مدیریت بانکی» از سوی انتشارات سهامی منتشر شد.

به گزارش ایکنا، کتاب «حقوق بانکی» در سه جلد با عناوین «بایسته‌های حقوق بانکی»، «کارکرد بانکی» و «مدیریت بانکی» تالیف امین جعفری دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی از سوی انتشارات سهامی انتشار منتشر شد.

در بخشی از این کتاب آمده است: «امروزه روابط بانکی بخشی جدانشدنی از زندگی روزمره است و امروزه در یک جامعه مدرن مدنی هیچ فعالیتی را بدون آنکه بانک در آن مداخله‌ای نداشته نباشد نمی‌توان یافت. رشد چشم‌گیر بانک‌های مختلف در ایران در دهه‌های اخیر و حضور آنها به صورت نرم‌افزارهای (اپلیکشین‌) تلفن‌های هوشمند برای پرداخت آسان در امور روزمره، خود بیانگر این مسئله است. به همین طریق نظام حقوقی «به حساب و برای خدمات بانکی پایه‌ای» وارد می‌شود تا تنظیم‌گری کند. این نظام هر چند در ایران قدمت دارد اما همچنان ابعاد حقوقی آن ناشناخته باقی مانده است. در ایران حقوق بانکی نظام پیچیدهای شده است که به ماهیت و ویژگی‌های آن بر می‌گردد که باید دقیق مطالعه شود. علاوه بر آن، کارکرد و مدیریت بانک در نظام بانکی نیز قابلیت دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد. همه این موارد، موضوعات سه جلد کتاب حقوق بانکی را در بر می‌گیرد.»

کتاب از سه جلد تشکیل شده است؛ نویسنده در جلد نخست به بایسته‌های حقوق بانکی پرداخته است. جلد دوم این مجلد به کارکرد بانکی اختصاص یافته و در جلد سوم مدیریت بانکی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

یکی از ویژگی‌های این کتاب این است که نویسنده کل نظم حقوق بانکی با دیدگاهی تطبیقی مورد بررسی قرار داده است.

دیگر ویژگی کتاب این است که جریان رویه قضایی در حقوق موضوعه ایران را مطالعه کرده و درواقع کتاب ترکیب بحث‌های تئوریک و عملی قضایی است.

نویسنده از طرح قانون بانکداری جمهوری اسلامی ایران غافل نبوده و جابجا مواد مختلف آن را بحث و بررسی کرده است.

در جایی دیگر از این کتاب اختلاف دیدگاهی حقوق بانکی و حقوق مدنی و بعضاً تجارت بین‌الملل با دقت نشان داده شده است.

نکته دیگر درباره این کتاب این است که این کتاب می‌تواند به عنوان مرجع حقوق بانکی که در آن بحث‌های تئوریک و عملی هر دو توأم با هم آمده است باشد. کتاب حاضر برای وکلای بانکی و قضات این حوزه، کارمندان و مدیران شبکه بانکی و هر فرد حرفه‌ای دیگری که علاقه‌مند ورود به این حوزه است مفید خواهد بود.

کتاب در سه جلد از سوی سهامی انتشار به صورت گالینگور و به ترتیب به قیمت‌های ۱۵۰، ۲۰۰ و ۱۴۰ هزار تومان منتشر شده است.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید