بانکداری اسلامی در آفریقای جنوبی
سه شنبه, 21 ارديبهشت 1400 17:11 بانکداری اسلامی آفریقای جنوبی 745

در حال حاضر آفریقای جنوبی از روندی رو به رشد در مقوله بانکداری اسلامی برخوردار است. این امر ناشی از دلایلی همچون افزایش سطح آگاهی عمومی و درک این موضوع می‌باشد که مسیر دستیابی فرد به ثروت باید از طریق و روشی مناسب طی شود.

به گزارش پورتال بانکداری اسلامی، در حال حاضر آفریقای جنوبی از روندی رو به رشد در مقوله بانکداری اسلامی برخوردار است. این امر ناشی از دلایلی همچون افزایش سطح آگاهی عمومی و درک این موضوع می‌باشد که مسیر دستیابی فرد به ثروت باید از طریق و روشی مناسب طی شود. توجه به این نکته، افزایش تقاضا و ایجاد علاقه‌مندی در افراد را نسبت به خدمات مالی اسلامی در پی داشته است.

انجمن بانکی آفریقای جنوبی[1] (BASA) در اولین کنفرانس تامین مالی اسلامی خود که در سپتامبر سال گذشته برگزار شد، با تاکید بر افزایش تقاضا برای بخش خدمات مالی اسلامی این نکته را خاطر نشان کرد که بسیاری از مواردی که این کشور در راستای مقابله با چالش‌های اقتصادی خود بدان نیاز دارد همچون انصاف، شفافیت، تسهیم ریسک و مسئولیت اقتصادی-اجتماعی را در اصول مهم بانکداری اسلامی می‌توان یافت.

طبق گزارش انجمن بانکی آفریقای جنوبی، در بخش خدمات مالی اسلامی میزان سپرده‌ها در سال ۲۰۱۹ میلادی، ۳۵ میلیارد رند بود که تا پایان ژوئن ۲۰۲۰ میلادی، به ۳۷ میلیارد رند رسید. این امر یکی از عوامل نشان‌دهنده رشد چشمگیر ارزش محصولات خدمات مالی اسلامی در آفریقای جنوبی است. این نکته را نیز باید یادآور شد که در حال حاضر و در سطح جهانی دارایی‌های مالی منطبق با شریعت این کشور از ارزشی معادل ۲ تریلیون دلار برخوردار است.

بنا بر اظهارات نعیم ابراهیم، رئیس بخش خرده فروشی بانک اسلامی FNB، مقوله بانکداری اسلامی به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد خود، به طور فزاینده به عنوان جایگزینی مناسب و معتبر برای بانکداری متعارف توسط جمعیت مسلمان و غیرمسلمان‌ این کشور پذیرفته شده است.

 جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به این نشانی مراجعه نمایند.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید