شورای فقهی مالزی مجوز معاملات رمزارزها را صادر کرد.
چهارشنبه, 15 مرداد 1399 12:15 شورای فقهی رمزارز مالی اسلامی بین الملل مالزی پول مجازی 988

آمارها نشان می دهند که در مقایسه با کشورهای دیگر، استفاده از رمزارزها در کشورهای اسلامی بسیار ناچیز است که علت اصلی آن، نگرانی از رعایت نشدن قوانین اسلامی است.

به گزارش صدای بورس به نقل از وبسایت بیت کوین، شورای مشاوره فقهی کمیسیون اوراق بهادار مالزی اعلام کرد: سرمایه گذاری و خرید و فروش رمزارزها در بورس های رسمی و دارای مجوز از نظر شرعی اشکالی ندارد. حدود ۶۰ درصد مردم مالزی را مسلمانان تشکیل می دهند که بسیاری از آنها به دلیل ترس از مطابقت نداشتن معاملات کریپتوکارنسی با شریعت اسلام، تمایلی به خرید و فروش رمزارزها ندارند. حال با اعلام شورای فقهی، انتظار می رود که این ترس به تدریج از بین برود.

شورای مشاوره فقهی کمیسیون اوراق بهادار مالزی دیدگاه های خود درباره معاملات رمزارزها را در رویداد «سرمایه گذاری مالزی ۲۰۲۰» که همین هفته برگزار شد، مطرح کرد.در این رویداد، داتوک سید زیدالبار، رئیس کمیسیون اوراق بهادار مالزی در یک جلسه ویدئوکنفرانس که روز سه شنبه گذشته (۱۷ تیرماه) برگزار شد، این موضوع را اعلام کرد.

وی گفت: این تصمیم شورای مشاوره فقهی مالزی (SAC) یک ابتکار مهم است که راه را برای سرمایه گذاری و معاملات دارایی های دیجیتال هموار می کند. با نهایی شدن این تصمیم، اطلاعات تکمیلی و جزییات را اعلام خواهیم کرد.

شورای مشاوره فقهی مالزی در سال ۱۹۹۶ با تایید وزارت دارایی مالزی تاسیس شد. از ۳۲ میلیون جمعیت مالزی بیش از ۱۹ میلیون نفر مسلمان هستند. به گفته مرکز گردشگری اسلامی مالزی، قوانین شریعت فقط از سوی مسلمانان مورد استفاده قرار می گیرند.

کمیسیون اوراق بهادار مالزی، قانونگذاری و مقررات نویسی برای صنعت رمزارزها را از ژانویه ۲۰۱۹ آغاز کرد. تاکنون ۳ بورس رمزارز برای فعالیت در مالزی مجوز دریافت کرده اند. برای مطابقت معاملات رمزارزها با شریعت اسلامی، تاکنون چندین پژوهش انجام شده است.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید